طرح توجیهی مطالعات امکان سنجی مقدماتی طرح تولید بخاری برقی

تعداد صفحات: 46 فرمت فایل: word کد فایل: 4335
سال: قبل از 1390 مقطع: صنایع دسته بندی: صنایع برق و الکترونیک
قیمت قدیم:۱۰,۵۰۰ تومان
قیمت: ۶,۵۰۰ تومان
دانلود مقاله
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه طرح توجیهی مطالعات امکان سنجی مقدماتی طرح تولید بخاری برقی

    خلاصه مطالعات امکان سنجی طرح

     

    نام محصول :   بخاری برقی
           
    ظرفیت پیشنهادی طرح :   ٢٢ هزار عدد معادل ٥٥ تن
           
    موارد کاربرد :   گرم کردن مکانهای کوچک
           
    عمده مواد اولیه مصرفی :
      ورق استیل
           
    اشتغال زایی (نفر) :   ٢٠
           
    زمین مورد نیاز (متر مربع) :   ٢٠٠٠
           
           
    واردات این محصول در سال ١٣٨٦ معادل ٣١٢ هزار عدد بوده که با به بهره برداری رسیدن طرح های در مرحله اجرا از میزان این واردات به نحوی کاسته خواهد شد که کلیه تقاضای داخل پوشش داده شده و میزان صادرات نیز افزایش خواهد یافت لذا راه اندازی خطوط تولیدی این محصول توجیه پذیر نخواهد بود.      
      اداری ٢٠٠  
           
    مساحت ساختمانها تولیدی و انبار ٥٤٠  
    (متر مربع) : سایر ٧٥  
           
      مجموع ٨١٥  
           
    میزان مصرف سالانه مواد اولیه اصلی : ٨ تن  
           
      آب (lit/h) ٢٥٠  
           
    میزان مصرف انرﮊی : برق (kw) ١٥٠  
           
      گاز /h)٣(m ٢١  
           
      ارزی ‐‐‐‐‐‐‐  
           
    سرمایهگذاری ثابت طرح : ریالی (میلیون ریال) ٧٣٠٠  
           
      جمع کل (میلیون ریال) ٧٣٠٠  
           
    استان های پیشنهادی محل اجرای طرح با توجه به عدم توجیه پذیری طرح استانی پیشنهاد  
    (بر اساس اولویت بندی شهرک های صنعتی هر استان) : نمی گردد.  

     

    مقدمه

     

    در مطالعات امکان سنجی از دیدگاه بازار، فنی و مالی و اقتصادی طرح مورد بررسی و آنالیز قرار گرفته و نتایج حاصل از آن به عنوان مبنایی برای تصمیم گیری سرمایه گذاران جهت اجرا یا عدم اجرای طرح مورد استفاده قرار می گیرد.

    گزارش حاضر مطالعات امکان سنجی مقدماتی برخی از کالاهایی است که از سوی سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران جهت بروزرسانی و بررسیهای بیشتر از تیرماه ١٣٨٧ به این مهندسین مشاور واگذار شده است لذا این مهندسین مشاور با توجه به اطلاعات اولیه و ویژگیهای کالا که از سوی آن سازمان به عنوان محدوده کار تعریف شده به تهیه امکانسنجی مقدماتی طرحهای مذکور پرداخته است. این مهندسین مشاور جهت استانداردسازی مبانی که بایستی در اجرای این طرح مدنظر قرار گیرد همچون میزان سرمایهگذاری لازم، برآورد هزینههای تاسیسات و ماشینآلات و چگونگی انجام سایر مطالعات اقدام به تهیه و تدوین دستورالعمل نمود که مطالعه این دستورالعمل میتواند سرمایه گذار محترم را در چگونگی محاسبات مالی و بررسی های فنی این مطالعات راهنمایی نماید.

     

    در این مطالعات ابتدا محصول مورد مطالعه معرفی شده و سپس بررسی های لازم در خصوص بازار آن بعمل آمده و در ادامه مطالعات فنی در خصوص چگونگی تولید و امکانات سخت افزاری و نرم افزاری مورد نیاز نیز بررسی شده و در نهایت ظرفیت های اقتصادی و میزان سرمایه گذاری مورد نیاز برای اجرای طرح برآورد شده تا با استفاده از آن سرمایهگذران بتوانند کلیه اطلاعات مورد نیاز را کسب و درجهت انجام سرمایه گذاری اقتصادی با دیدگاه باز و مسیرشفاف در حد مطالعات امکان سنجی مقدماتی اقدام نمایند.

     

    خاطر نشان می نماید از آنجائیکه یکی از الزامات پیشرفت و توسعه صنعت لوازم خانگی، افزایش صادرات و کاهش واردات، سرمایه گذاری در بخش تحقیق و توسعه این صنعت می باشد و به لحاظ اهمیت مصرف انرﮊی، ایمنی در ساخت لوازم خانگی و توجه به تنوع طلبی و سلایق گوناگون جامعه، بایستی به استفاده از فنآوریهای روز دنیا اقدام نمود تا در جهت رقابت با صاحبان بزرگ این صنعت امکان حیات و جذب بازار در کشور و حتی پس از کسب استانداردهای بین المللی بازارهای جهانی را نیز فراهم نمود. در خصوص گزارش حاضر که مطالعات امکان سنجی مقدماتی تولید بخاری های برقی میباشد باید به این نکته توجه لازم را مبذول داشت که تولید تنها این مدل از محصول به تنهایی مقرون به صرفه نخواهد بود و معمولا واحدهای تولیدی با توجه به امکانات خود در حال تنوع بخشیدن به محصولات تولیدی می باشند تا از این طریق بتوانند هزینه ها را کاهش داده و سهم بازار خود را افزایش دهند.

     

    با توجه به حضور شرکتهای بزرگ در بازار ایران و تمایل مصرف کنندگان به استفاده از مارکهای معتبر و شناخته شده و اینکه در حال حاضر بازار این محصول اشباع میباشد لذا ورود به این عرصه و رقابت در این بازار بسیار مشکل است

    ‐ معرفی محصول

     

    با توجه به مشخصات فنی ارائه شده محصول از سوی سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران طرح حاضر

     

    مربوط به تولید بخاری برقی با مشخصات فنی ذکر شده در جدول ١ ادامه می باشد. البته لازم به ذکر است که تولید

     

    تنها این مدل از محصول به تنهایی مقرون به صرفه نخواهد بود و معمولا واحدهای تولیدی با توجه به امکانات خود در حال تنوع بخشیدن به محصولات تولیدی می باشند تا از این طریق بتوانند هزینه ها را کاهش داده و سهم بازار خود را افزایش دهند.

    بخاری برقی

    ٣ شعله با لوله المنت سرامیکی ٢٠٠٠ وات، ٢٢٠ ولت

    نام و کد محصولات (آیسیک ٣)

     

    مطابق طبقه بندی وزارت صنایع و معادن، بخاری برقی دارای کد آیسیک به شرح جدول ٢ ادامه می باشد.

     

    انواع بخاری برقی #####
       
    بخاری برقی #####
       

     

    شماره تعرفه گمرکی

     

    مطابق طبقه بندی موجود در مقررات صادرات و واردات وزارت بازرگانی مستقیما به بخاری برقی اشاره نشده است لذا در این طرح از شماره تعرفه ذکر شده در جدول ٣ ادامه بجای بخاری برقی استفاده شده است.

     

    محصول شماره تعرفه حقوق ورودی
    دستگاه های برقی گرم کردن فضای اماکن و گرم کردن زمین, که ٠٠/٢٩/٨٥١٦ ٥٥

     

    شرایط واردات محصول

     

    با مراجعه به کتاب مقررات صادرات و واردات وزارت بازرگانی نتیجه گیری شده است که محدودیت خاصی جهت واردات محصول مورد مطالعه وجود ندارد. لذا با پرداخت حقوق گمرکی که در جدول ٣ آمده است، امکان واردات وجود خواهد داشت.

     

    ١‐٤‐ بررسی استانداردهای موجود در مورد محصول

     

    با مراجعه به فهرست استانداردهای تدوین شده موسسه استاندارد ملی ایران، گرم کن های برقی محیط (بخاریهای برقی، کرسی های برقی و وسایل مشابه) با شماره استانداردهای ٣٠‐١٥٦٢ و ١‐١٥٦٢ جزﺀ فهرست کالاهای مشمول اجرای اجباری استاندارد جهت تولید و توزیع داخلی و صادرات می باشد که رعایت استاندارد فوق جهت کلیه تولید کنندگان الزامی می باشد.

  • فهرست و منابع طرح توجیهی مطالعات امکان سنجی مقدماتی طرح تولید بخاری برقی

    فهرست:

    مقدمه ................................................................................................

    ................................

    ................................................................

    ١‐ معرفی محصول ................................................................................................

     

    ................................................................................................

    ١‐١‐ نام و کد محصولات (آیسیک ٣) ................................................................

     

    .............................................................................................................

    ١‐٢‐ شماره تعرفه گمرکی ................................................................

    ................................

    ................................................................................................

    ١‐٣‐ شرایط واردات محصول ................................................................

    ................................

    ............................................................................................

    ١‐٤‐ بررسی استانداردهای موجود در مورد محصول ................................

     

    ....................................................................................................................

    ١‐٥‐ بررسی و ارائه اطلاعات لازم در زمینه قیمت تولید داخلی و جهانی محصول .................................................................................................

    ١‐٥‐١‐ مروری بر قیمت های داخلی ................................

    ................................

    ......................................................................................................

    ١‐٥‐٢ ‐ مروری بر قیمت های جهانی ................................

    ................................

    ..................................................................................................

    ١‐٦‐ معرفی موارد مصرف و کاربرد محصول................................

    ................................

    ................................................................................................

    ١‐٧‐ بررسی کالاهای جایگزین و تجزیه و تحلیل اثرات آن بر مصرف محصول ....................................................................................................

    ١‐٨‐ بررسی اهمیت استراتژیکی کالا در دنیای امروز ................................

     

    ..............................................................................................................

    ١‐٩‐ کشورهای عمده تولید کننده و مصرف کننده محصول ................................

    ...................................................................................................

    ١‐١٠‐معرفی شرایط صادرات محصول ................................

    ................................

    .........................................................................................................

    ٢‐ وضعیت عرضه و تقاضا ................................................................

    ................................

    ....................................................................................................

    ٢‐١‐ بررسی ظرفیت بهره برداری و روند تولید طی سالهای گذشته................................

    .......................................................................................

    ٢‐١‐١‐ بررسی ظرفیتهای بهره برداری ................................

    ................................

    ................................................................................................

    ٢‐١‐٢‐ بررسی روند ظرفیت نصب شده واحدهای فعال در کشور .................................................................................................................

    ٢‐١‐٣‐ بررسی روند تولید واقعی محصول طرح در کشور ................................

    ...............................................................................................

    ٢‐١‐٤‐ بررسی سطح تکنولوﮊی تولید در واحدهای فعال ................................

    ................................................................................................

    ٢‐١‐٥‐ نگاهی به راندمان تولید (درصد استفاده از ظرفیت اسمی) در واحدهای تولیدی فعال ...............................................................

    ٢‐١-٦‐ نام کشورها و شرکت های سازنده ماشین آلات مورد استفاده در تولید محصول .........................................................................

    ٢‐٢‐ بررسی وضعیت طرح های جدید و در حال توسعه ................................

     

    ...........................................................................................................

    ٢‐٢‐١‐ پیش بینی عرضه در بازار آینده کشور ................................

     

    ...................................................................................................................

    ٢‐٣‐ بررسی روند واردات محصول طی ٥ سال گذشته ................................

     

    .............................................................................................................

    ٢‐٤‐ جمع بندی عرضه ................................................................

    ................................

    ..................................................................................................

    ٢‐٥‐ بررسی روند مصرف در ٥ سال گذشته ................................

    ................................

    ..............................................................................................

    ٢‐٦‐ بررسی روند صادرات طی ٥ سال گذشته ................................

    ................................

    ...........................................................................................

    ٢‐٦‐١‐ برآورد قابلیت صادرات طی سالهای آتی ................................

     

    ................................................................................................................

    ٢‐٧‐ بررسی نیاز به محصول با اولویت صادرات طی سالهای آتی ................................

    ............................................................................................

    ٢‐٧‐١‐ برآورد میزان تقاضای داخل در آینده ................................

     

    ....................................................................................................................

    ٢‐٧‐٢‐ جمع بندی و نتیجه گیری مطالعات بازار ................................

     

    .............................................................................................................

    ٣‐ بررسی اجمالی تکنولوﮊی و روش تولید محصول در کشور و مقایسه آن با دیگر کشورها ................................................................................

    ٣‐١‐ نگاهی به روش تولید ................................................................

    ................................

    .............................................................................................

    ٣‐٢‐ مقایسه روش تولید معمول کشورمان با دیگر کشورهای جهان ................................

    .....................................................................................

    ٤‐ تعیین نقاط قوت و ضعف تکنولوﮊی های مرسوم در تولید محصول ................................

    .....................................................................................

    ٥‐ بررسی و تعیین حداقل ظرفیت اقتصادی به همراه برآورد حجم سرمایه گذاری ثابت مورد نیاز ....................................................................

     

    ٥‐١‐ زمین ................................................................................................

    ................................................................

    ........................................................ ٢٦

    ٥‐٢‐ محوطه سازی ................................................................

    ................................................................

    ......................................................................... ٢٧

    ٥‐٣‐ عملیات ساختمانی ................................................................

    ................................................................

    ................................................................. ٢٧

    ٥‐٤‐ ماشین آلات و تجهیزات تولیدی ................................

    ................................................................

    ......................................................................... ٢٨

    ٥‐٥‐ تاسیسات عمومی ................................................................

    ................................................................

    ................................................................... ٢٩

    ٥‐٦‐ وسایل اداری و خدماتی ................................................................

    ................................................................

    ......................................................... ٢٩

    ٥‐٧‐ ماشین آلات حمل و نقل ................................................................

    ................................................................

    ...................................................... ٣٠

    ٥‐٨‐ هزینه های قبل از بهره برداری ................................................................

    ................................

    ............................................................................ ٣٠

    ٥‐٩‐ هزینه های پیش بینی نشده ................................................................

    ................................................................

    ................................................ ٣٠

    ٥‐١٠‐ برآورد حداقل ظرفیت اقتصادی طرح ................................

    ................................................................

    .............................................................. ٣٠

    ٥‐١٠‐١‐ لحاظ کردن نقطه سربسر تولید ................................

    ................................................................

    ........................................................... ٣١

    ٥‐١٠‐٢‐لحاظ کردن حداقل سود مورد انتظار ................................

    ................................................................

    ................................................... ٣١

    ٦‐ برآورد مواد اولیه عمده مورد نیاز سالیانه و محل تامین آن ................................................................

    ................................................................... ٣٣

    ٦‐١‐ معرفی قطعات و مواد اولیه اصلی و میزان مصرف آن ها ................................................................

    .................................................................. ٣٣

    ٦‐٢‐ معرفی منابع تأمین مواد اولیه ................................................................

    ................................................................

    .............................................. ٣٤

    ٦‐٣‐ بررسی تحولات اساسی در روند تأمین اقلام عمده مورد نیاز در گذشته و آینده ................................

    ......................................................... ٣٤

    ٧‐ پیشنهاد منطقه مناسب برای اجرای طرح ................................

    ................................................................

    .................................................................. ٣٤

    ٨‐ وضعیت تأمین نیروی انسانی و تعداد اشتغال ................................

    ................................................................

    ............................................................ ٣٥

    ٩‐ بررسی تأسیسات و امکانات زیربنایی مورد نیاز طرح ................................

    ................................................................

    ................................................ ٣٦

    ٩‐١‐ برآورد برق مورد نیاز و چگونگی تأمین آن ................................

    ................................................................

    ......................................................... ٣٦

    ٩‐٢‐ برآورد آب مورد نیاز و چگونگی تأمین آن ................................

    ................................................................

    .......................................................... ٣٦

    ٩‐٣‐ برآورد سوخت مصرفی مورد نیاز و چگونگی تأمین آن ................................................................

    .................................................................... ٣٧

    ٩‐٤‐ برآورد هوای فشرده مورد نیاز و چگونگی تأمین آن

    ................................................................

    ......................................................................... ٣٧

    ٩‐٥‐ برآورد تاسیسات گرمایشی و سرمایشی................................

    ................................................................

    .............................................................. ٣٨

    ٩‐٦‐ سایر تجهیزات مورد نیاز................................................................

    ................................................................

    ........................................................ ٣٨

    ٩‐٧‐ برآورد امکانات زیربنایی مورد نیاز ................................

    ................................................................

    ....................................................................... ٣٨

    ١٠‐ وضعیت حمایت های اقتصادی و بازرگانی ................................

    ................................................................

    .............................................................. ٣٩

    ١٠‐١‐ حمایت های تعرفه گمرکی و مقایسه آن با تعرفه های جهانی ................................................................

    .................................................... ٣٩

    ١٠‐٢‐ حمایت های مالی ................................................................

    ................................................................

    ................................................................ ٣٩

    ١١‐ تجزیه و تحلیل و ارائه جمع بندی و پیشنهاد نهایی در مورد احداث واحدهای جدید ................................

    ................................................... ٤٠

    ١١‐١‐ بررسی بازار ................................................................................................

    ................................

    .......................................................................... ٤٠

    ١١‐٢‐ عرضه و تقاضا ................................................................

    ................................................................

    ....................................................................... ٤٠

    ١١‐٣‐ هزینه های سرمایه گذاری ................................................................

    ................................................................

    ................................................. ٤٠

    ١١‐٤‐ ظرفیت اقتصادی ................................................................

    ................................................................

    ................................................................. ٤٠

    ١١‐٥‐ اشتغال ................................................................................................

    ................................................................

    .................................................. ٤٠

    ١١‐٦‐ تولید جهت مصرف داخلی/ تولید جهت صادرات ................................

    ................................

    ........................................................................... ٤٠

    ١١‐٧‐ پیشنهاد محل اجرای طرح ................................................................

    ................................................................

    ................................................ ٤٠

    منابع و ماخذ ................................................................................................

    ................................................................

    ........................................................... ٤١

     

     

    منبع:

    کتاب صادرات و واردات ایران، سال ١٣٨٢‐ ١٣٨٦

     

    ٢)  سایت اینترنتی موسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران (www.isiri.org)

     

    ٣) لوح فشرده واحدهای فعال و در مرحله اجرای وزارت صنایع و معادن منتهی به تاریخ ١/٣/١٣٨٧ ٤) کتاب دایرکتوری مقدم سال ١٣٨٦ ٥) سایت سازمان صنایع کوچک

     

    ٦)  سایت سازمان شهرکهای صنعتی استانها

     

    ٧)  سایت

    www.nextag.com

    www.ebay.com.au

    www.globalsources.com

طرح توجیهی طرح توجیهی مطالعات امکان سنجی مقدماتی طرح تولید بخاری برقی, طرح کارآفرینی طرح توجیهی مطالعات امکان سنجی مقدماتی طرح تولید بخاری برقی, طرح توجیهی طرح توجیهی مطالعات امکان سنجی مقدماتی طرح تولید بخاری برقی, پروژه کارآفرینی طرح توجیهی مطالعات امکان سنجی مقدماتی طرح تولید بخاری برقی, نمونه طرح کسب و کار طرح توجیهی مطالعات امکان سنجی مقدماتی طرح تولید بخاری برقی, Business plan با موضوع طرح توجیهی مطالعات امکان سنجی مقدماتی طرح تولید بخاری برقی
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت