طرح توجیه فنی، مالی، اقتصادی تولید پنجره ها و نور گیر های کریستال مایع با قابلیت کنترل پذیری نور

تعداد صفحات: 28 فرمت فایل: word کد فایل: 4119
سال: قبل از 1390 مقطع: صنایع دسته بندی: صنایع ساختمانی و مصالح ساختمانی
قیمت قدیم:۱۰,۵۰۰ تومان
قیمت: ۶,۵۰۰ تومان
دانلود مقاله
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه طرح توجیه فنی، مالی، اقتصادی تولید پنجره ها و نور گیر های کریستال مایع با قابلیت کنترل پذیری نور

    خلاصه طرح 

     

    نام محصول   پنجره های کریستال مایع
    موارد کاربرد   کنترل پذیری نور
         
    ظرفیت پیشنهادی طرح (تن) طرح توجیه اقتصادی ندارد
    عمده مواد اولیه مصرفی   ---
    میزان مصرف سالیانه مواد اولیه (تن) ---
    کمبود محصول در سال 1390 (تن) ---
    اشتغالزایی (نفر) ---
    سرمایهگذاری ثابت طرح ارزی (یورو) ---
    ریالی (میلیون ریال) ---
      مجموع (میلیون ریال) ---
    سرمایه در گردش طرح ارزی (دلار) ---
    ریالی (میلیون ریال) ---
      مجموع (میلیون ریال) ---
    زمین مورد نیاز (متر مربع) ---
    زیربنا تولیدی (متر مربع) ---
    انبار (متر مربع) ---
      خدماتی (متر مربع) ---
    مصرف  سالیانه  آب،  برق  و آب (متر مکعب) ---
    برق (کیلو وات) ---
    سوخت گازوئیل (لیتر) ---
      گاز (مترمکعب) ---
    محلهای پیشنهادی برای احداث واحد صنعتی ---
         

     

     

    معرفی محصول

     

    محصول این مطالعه تولید پنجرهها و نورگیرهای کریستال مایع با قابلیت کنترل پذیری نور میباشد. یکی از عمدهترین دستاوردهای تکنولوژیک امروزی تولید سیستمهای هوشمند در صنایع مختلف است،

     

    کما این که طی چند سال اخیر اخبار بسیاری از لباسها، داروها، خانهها و البته پنجرههای هوشمند شنیده شده است.

     

    پنجرههای هوشمند همان شیشههایی هستند که رنگ آنها و در نتیجه ورود و خروج نور و انرژی گرمایشی و سرمایشی از طریق آنها قابل تنظیم است.

     

    این پنجرهها به علت دارا بودن لایههای بلور مایعی و صفحات شیشهای پوشش داده شده میزان تبادل گرمایی و صوتی پنجرهها را تا 70 درصد کاهش میدهند، لذا با استفاده از این پنجرهها تبادل حرارتی و صوتی پنجرههای ساختمان کاهش چشمگیری مییابد و هدرروی انرژی از طریق پنجرهها به حداقل می-رسد. البته قیمت تمام شده این پنجرهها تقریبا 5 برابر پنجره های دوجداره معمولی است.

     

     

    11 نام و کد آیسیک محصول

     

    متداول ترین طبقه بندی و دسته بندی در فعالیت های اقتصادی همان تقسیمبندی آیسیک است. تقسیم بندی آیسیک طبق تعریف عبارت است از: طبقهبندی و دستهبندی استاندارد بینالمللی فعالیتهای اقتصادی. این دسته بندی با توجه به نوع صنعت و محصول تولید شده به هریک کدهایی دو، چهار و هشت رقمی اختصاص داده می شود. با توجه به اینکه پنجرهها و نورگیرهای کریستال مایع محصولی جدید می-باشد، کد آیسیک به طور خاص برای آن تعریف نشده است. کد آیسیک موجود برای این شیشهها در جدول شماره (1) ارائه شده است.

     

    ردیف   شرح محصول کد محصول
               
    1 کالاهای شیشه ای طبقهبندی نشده در جای دیگر 26101470

     

    21 شماره تعرفه گمرکی

    در داد و ستدهای بین المللی جهت کدبندی کالا در امر صادرات و واردات و مبادلات تجاری و همچنین تعیین حقوق گمرکی و غیره از دو نوع طبقهبندی استفاده میشود که عبارت است از طبقهبندی و نامگذاری براساس بروکسل و طبقه بندی مرکز استاندارد و تجارت بین المللی. بر همین اساس در مبادلات بازرگانی خارجی ایران طبقهبندی بروکسل جهت طبقهبندی کالاها استفاده میشود.

     

    در کتاب "آمار صادرات و واردات گمرک جمهوری اسلامی ایران" کد تعرفه گمرکی برای وسایل دارای کریستال مایع 90138090 میباشد.

     

     

    31 شرایط واردات

     

    طبق اطلاعات موجود در کتاب "آمار صادرات و واردات گمرک جمهوری اسلامی ایران"، حقوق ورودی برای این محصول 20 درصد هر دستگاه میباشد.

     

    41 بررسی و ارائه استاندارد

     

    استانداردهای حاکم بر این پنجرهها، شامل استانداردهای ASTM F1915 و استانداردهای دیگری که در مورد شیشه و پنجره معتبر است، میباشد. همچنین تستهایی روی این پنجرهها انجام میگیرد که این تستها در جدول شماره (2) ارائه شده است.

     

    ردیف پارامتر مورد آزمایش   شرایط آزمایش  
             
          روشن 1) ثانیه) خاموش 1) ثانیه)  
           
    1 سوئیچ کردن   1 Million Times 60 Hz 110 Vac  
             
    2 دمای بالا (آزمایش جوش)   2 /70 ◦ C ساعت  
             
    3 دمای بالا/ رطوبت   95 /50 ◦C درصد رطوبت نسبی، 14 روز  
                 

     

    51 بررسی و ارائه اطلاعات لازم در زمینه قیمت تولید داخلی و جهانی محصول

     

    طبق گزارشات مرکز تحقیقات بازار BCC ، بازار جهانی شیشه های هوشمند در سال 2008 میلادی به ارزش یک میلیارد دلار رسید و پیشبینی میشود که این عدد با نرخ رشد مرکب سالانه 12/8 درصد به 1/9 میلیارد دلار در سال 2013 برسد.

     

    بازار شیشههای هوشمند به بخشهای حمل و نقل، ساختمان و سازه، و سایر مصارف تقسیم میشود. بزرگترین بازار مصرف شیشههای هوشمند مربوط به بخش حمل و نقل است که ارزش آن در سال 2008 میلادی به 889 میلیون دلار رسید و پیشبینی میشود با نرخ رشد مرکب سالانه 12/3 درصد به 1/6 میلیارد دلار در سال 2013 برسد. در بخش ساختمان و سازه ارقام فوق به 138/7 میلیون دلار در سال 2008 رسیده و با نرخ رشد مرکب سالانه 9/5 درصد به 218/3 میلیون دلار در سال 2013 میلادی خواهد رسید. همچنین در سایر بخشها بازار این کالا به ارزش 2/8 میلیون دلار در سال 2008 میلادی رسید و با در نظر گرفتن نرخ رشد مرکب سالانه 91/9 درصد به رقم 72/8 میلیون دلار در سال 2013 میلادی خواهد رسید. قیمت جهانی این محصول 700 تا 960 دلار به ازای هر متر مربع میباشد. در حال حاضر این پنجره-ها در کشور وجود ندارند و واردات آنها به کشور صورت نگرفته است. تنها چند نمونه از این پنجرههای ساخت داخل وجود دارد که هنوز در مراحل ساخت آزمایشی میباشد و به تولید صنعتی نرسیده است. بنابراین قیمت این محصول در داخل کشور هنوز مشخص نیست و تا تولید صنعتی و یا نیمهصنعتی آن نمیتوان قیمتی برای آن در نظر گرفت.

  • فهرست و منابع طرح توجیه فنی، مالی، اقتصادی تولید پنجره ها و نور گیر های کریستال مایع با قابلیت کنترل پذیری نور

    فهرست:

    معرفی محصول..................................................................................................................... 4

     

    11 نام و کد آیسیک محصول.................................................................................................. 4

     

    21 شماره تعرفه گمرکی....................................................................................................... 5

     

    31 شرایط واردات............................................................................................................... 5

     

    41 بررسی و ارائه استاندارد................................................................................................. 5

     

    51 بررسی و ارائه اطلاعات لازم در زمینه قیمت تولید داخلی و جهانی محصول.................................. 6

     

    61 توضیح موارد مصرف و کاربرد......................................................................................... 7

     

    71 بررسی کالاهای جایگزینی و تجزیه و تحلیل اثرات آن بر مصرف محصول.................................... 7

     

    81 اهمیت استراتژیکی کالا در دنیای امروز.............................................................................. 7

     

    91 کشورهای عمده تولید کننده و مصرف کننده محصول ............................................................. 8

     

    101 شرایط صادرات........................................................................................................... 8

     

    2 وضعیت عرضه و تقاضا.................................................................................................... 9

     

    12 بررسی ظرفیت بهرهبرداری و روند تولید از آغاز برنامه سوم تا کنون و محل

     

    واحدها و تعداد آنها و سطح تکنولوژی واحدهای موجود، ظرفیت اسمی، ظرفیت عملی،

     

    علل عدم بهرهبرداری کامل از ظرفیتها، نام کشورها و شرکتهای سازنده

     

    ماشینآلات مورد استفاده در تولید محصول................................................................................... 9

     

    22 بررسی وضعیت طرحهای جدید و طرحهای توسعه در دست اجرا (از نظر

     

    تعداد، ظرفیت، محل اجراء، میزان پیشرفت فیزیکی و سطح تکنولوژی آنها و

     

    سرمایهگذاریهای انجام شده اعم از ارزی و ریالی و مابقی مورد نیاز)............................................... 9

     

    32 بررسی روند واردات محصول در طی پنج سال کذشته.............................................................. 9

     

    42 بررسی روند مصرف در طی پنج سال کذشته........................................................................ 10

     

    52 بررسی روند صادرات محصول در طی پنج سال کذشته و امکان توسعه آن................................... 10

     

    62 بررسی نیاز به محصول با اولویت صادرات تا پایان برنامه چهارم

    3 بررسی اجمالی تکنولوژی و روشهای تولید و عرضه محصول در کشور و

     

    مقایسه آن با دیگر کشورها................................................

    .........................................

    10

    4 تعیین نقاط قوت و ضعف تکنولوژیهای مرسوم در فرآیند تولید محصول....

    13

    5  بررسی  و  تعیین  حداقل  ظرفیت  اقتصادی  شامل  برآورد  حجم

     

    سرمایهگذاری ثابت به تفکیک ریالی و ارزی (با استفاده از اطلاعات واحدهای

     

    موجود، در دست اجراء، UNIDO و اینترنت و بانکهای اطلاعاتی جهانی،

     

    شرکتهای فروشنده تکنولوژی و تجهیزات و

    ... )...................................................

    14

    6 میزان مواد اولیه عمده مورد نیاز سالانه و محل تأمین آن از خارج یا داخل

     

    کشور قیمت ارزی و ریالی آن و بررسی تحولات اساسی در روند تأمین اقلام

     

    عمده مورد نیاز در گذشته و آینده...........................................................................

     

    25

    7 پیشنهاد منطقه مناسب برای اجرای طرح............................................................

     

    25

    8 وضعیت تأمین نیروی انسانی و تعداد اشتغال......................................................

    25

    9 بررسی و تعیین میزان تأمین آب، برق، سوخت، امکانات مخابراتی و

     

    ارتباطی (راه راهآهن فرودگاه بندر ...

    ) و چگونگی امکان تأمین آنها در

     

    منطقه مناسب برای اجرای طرح.................................................................................

     

    26

    10 وضعیت حمایتهای اقتصادی و بازرگانی............................................................

     

    26

    11 تجزیه و تحلیل و ارائه جمعبندی و پیشنهاد نهایی در مورد احداث واحدهای

     

    جدید.............................................................................................................................

    ...

    27

    12 منابع و ماخذ............................................................................

    ................................

    27

    منبع:

     

     

    معاونت توسعه صنعتی وزارت صنایع و معدن، دفتر آمار و اطلاع رسانی

     

    گمرک جمهوری اسلامی ایران، دفتر آمار و اطلاع رسانی

     

    مجموعه قوانین مالیاتهای مستقیم، موسسه حسابرسی و خدمات مالی دایارایان، به اهتمام غلامحسین دوانی

طرح توجیهی طرح توجیه فنی، مالی، اقتصادی تولید پنجره ها و نور گیر های کریستال مایع با قابلیت کنترل پذیری نور, طرح کارآفرینی طرح توجیه فنی، مالی، اقتصادی تولید پنجره ها و نور گیر های کریستال مایع با قابلیت کنترل پذیری نور, طرح توجیهی طرح توجیه فنی، مالی، اقتصادی تولید پنجره ها و نور گیر های کریستال مایع با قابلیت کنترل پذیری نور, پروژه کارآفرینی طرح توجیه فنی، مالی، اقتصادی تولید پنجره ها و نور گیر های کریستال مایع با قابلیت کنترل پذیری نور, نمونه طرح کسب و کار طرح توجیه فنی، مالی، اقتصادی تولید پنجره ها و نور گیر های کریستال مایع با قابلیت کنترل پذیری نور, Business plan با موضوع طرح توجیه فنی، مالی، اقتصادی تولید پنجره ها و نور گیر های کریستال مایع با قابلیت کنترل پذیری نور
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت