طرح توجیه فنی، مالی، اقتصادی تولید انواع قطعات باکلیتی

تعداد صفحات: 33 فرمت فایل: word کد فایل: 4084
سال: قبل از 1390 مقطع: صنایع دسته بندی: صنایع فلزی و خودروسازی
قیمت قدیم:۱۰,۵۰۰ تومان
قیمت: ۶,۵۰۰ تومان
دانلود مقاله
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه طرح توجیه فنی، مالی، اقتصادی تولید انواع قطعات باکلیتی

    خلاصه بررسی فنی طرح

     

    ١- موضوع و هدف از اجرای طرح

    گسترش روز افزون صنعت و تکنولوﮊی و تنوع بسیار و گسترده محصولات وابسته به صنایع پتروشمی که کاربردهای متنوع و متعددی دارد باعث شده تا گروه صنایع شیمی از پردامنه ترین گرو ههای صنایع باشد هزاران نوع محصول و فراورده از این گروه صنعتی در جهان در حال تولید میباشد اگر به اطراف و اکناف خود نگاه کنیم بیش از پنجاه درصد کالاهای مصرفی از زیر گروههای صنایع شیمیایی تشکیل شده است یکی از این محصولات که در زندگی همه به وفور دیده میشود و کاربرد نسبتا زیادی در صنایع لوازم خانگی بخصوص قپه های درب ظروف تفلون،روی ،استیل ،دستگیره های سماور ،دستگیره های قابلمه ها استیل ودستگیره های ظروف تفلون و همچنین سرپیچ لامپ ،کلید و پریز،پروانه هود و بعضی از قطعات خودرو پراید میتوان اشاره کرد اهمیت این قطعات بر هیچ کس پوشیده نیست مزیت دیگر این نوع محصولات نسبت به بقیه فراورده های صنایع پلیمری و پلاستیکی آلودگی زیست محیطی کم آن است عوامل فوق باعث شده تا در انتخاب نوع صنعت، محل استقرار صنعت، تکنولوﮊی مورد استفاده و نیاز بازار و جامعه به آن صنعت بررسی دقیق و همه جانبه گیری صورت پذیرد. تا سرمایه گذاری و احداث واحد صنعتی در راستای اهداف فوق الذکر صورت گیرد از عمده ترین شاخصهای استقرار صنعت در یک محل دسترسی آسان به منابع و مواد اولیه و بازار فروش آن محصول میباشد که بلحاظ مواد اولیه با توجه به وجود چند واحد تامین کننده در کشور مشکلی وجود ندارد همچنین بازار مصرف تولیدات آن هم بدلیل تنوع کاربری آن و نیاز کشور به این محصول بخصوص نیاز واحدهای مستقر در شهرکهای صنعتی استان یزد که نیاز به قطعات باکلیتی دارند، از جمله متقاضیان تولید قطعات باکلیتی میباشند. همچنین از جمله مصرف کنندگان این محصول، واحد تفلون کبیر و چندین واحد تولیدی دیگر ظروف تفلون در سطح استان میباشند که تمامی نیاز خود را از سایر استانها وارد میکنند و همین امر بعنوان یکی از ضرورتهای ایجاد این طرح میباشد. لذا عمده ترین اهداف این طرح عبارتند از :

    کاهش قیمت تمام شده محصولات وابسته به تولیدات این واحد در سطح استان ٢- اشتغالزائی خوب طرح بطورمستقیم و غیرمستقیم با توجه به حجم سرمایه گذاری

    ٣- استفاده بهینه از امکانات موجود ایجاد شده در واحد جوار طرح (تفلون کبیر)(با توجه به استقرار این واحد در شهرک صنعتی یزد)

    ٤- کاهش در هزینه های تولید باتوجه به استفاده از تکنولوﮊی مناسب و تجارب گذشته متقاضی و نیز نیروی انسانی ماهر

    ٢- مبحث اشتغال زائی طرح :

    بر اساس آخرین آمارگیری و نظرسنجی انجام شده و آمار رسمی سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان یزد نرخ بیکاری در استان بالغ بر ٥/١٠ درصد می باشد که فقط آمار افراد بیکاران در جستجوی کار میباشد و چنانچه بیکاری پنهان را به آن اضافه کنیم، نرخ بیکاری بسیار بالاتر از رقم فوق میباشد. بنابراین موضوع اشتغالزائی باتوجه به شرایط اقلیمی استان یزد و با اشاره به آمار فعلی بیکاری، اشتغالزائی از طریق سرمایهگذاری در بخش صنعت و معدن و صنایع جانبی وابسته تنها راهگشای حل این معضل اساسی کشور است، که دغدغه مسئولان نیز میباشد. همانطور که میدانید برای ایجاد هر شغل در جامعه حداقل مبلغ دویست و پنجاه میلیون ریال باید سرمایه گذاری صورت گیرد تا یک شغل ایجاد شود. علاوه بر آن باتوجه به رشد جمعیت و جوان بودن کشور و سایر مسائل اقتصادی که در سطح کلان کشور با آن روبرو است بخش خصوصی بخصوص سرمایه گذاری در بخش صنعت ومعدن میتواند در جهت رفع معضل بیکاری دولت را یاری کند. طرح احداث تولید قطعات باکلیتی بعلت گسترده بودن مصرف آن از جمله طرحهایی است که میتواند با سرمایهگذاری میتواند اشتغال زائی خوبی را ایجاد کند. بطور کلی اشتغال زائی مستقیم این طرح

    ١٤ نفر بطور مستقیم در دو شیفت و ٣٠ نفر بطور غیرمستقیم خواهد شد.که با توجه به اینکه سرمایهگذاری این طرح حدود دو میلیارد ریال میباشد، متوسط سرمایهگذاری برای ایجاد اشتغال در این واحد صنعتی به

     

    ازای هر شغل حدود یکصدو هفتاد میلیون ریال یا بعبارتی سه چهارم یا هفتاد و پنج درصد سرمایهگذاری است که در طرحهای تولیدی دیگر جهت اشتغالزائی مورد نیاز میباشد.

    ٣- نوع تولیدات و ظرفیت طرح:

    همانطور که در بالا اشاره شد، تولیدات این واحد متنوع و متعدد بوده و بستگی مستقیم به نیاز و سفارش بازار بخصوص واحدهای تولیدی ظروف غذائی آشپزخانه ها و غیره دارد. از عمده ترین تولیدات این طرح قپه درب ظروف آشپزی به تعداد شش عدد در هر دقیقه یا بعبارتی ٢٧٧٢٠٠٠=٦*٢*٦٠*١٤*٢٧٥ در سال میباشد. همچنین با تعویض قالبهای این دستگها میتوان همین تعدادکلید و پریز، سرپیچ لامپ، قطعات پراید و پروانه هود وغیره را نیز تولید کرد.

    ٤- مواد اولیه طرح:

    مواد اولیه مورد نیاز این طرح مواد باکلیتی میباشد که محصول تولیدی واحدهای پتروشمی داخل کشور است و هیچ گونه نیازی به استفاده از مواد اولیه خارجی نیست و مواد اولیه این طرح به وفور در داخل یافت میشود.

    ٥- موقعیت جغرافیائی منطقه اجرای طرح :

    باتوجه به اینکه عمده ترین مصرف کننده محصولات این واحد، میتواند کارخانه تفلون کبیر باشد، محل پیش بینی شده جهت احداث این طرح در نزدیکترین محل به واحد تفلون کبیر در شهرک صنعتی یزد در نظر گرفته شده است که علاوه بر تامین نیاز واحد فوق نیاز واحدهای تفلون کویر ، و پوشش شیشه ایران را در همان شهرک تامین کند.

    وسعت زمین مورد نظر بالغ بر ٢٥٠ مترمربع که به شکل مستطیل است و حدود آن به شرح ذیل می باشد:

    طول زمین٢٥متر و عرض آن١٠متر است.

     

    ٦- فرایند تولیدات طرح:

    با توجه به نوع تولید و نوع دستگاههای مورد نیاز چیدمان دستگاه بصورت خطی میباشد.

    بطور کلی میتوان فرآایند تولیدات این طرح را بصورت ذیل برشمرد:

    ١- انتقال مواد از انبار به دستگاه پیش گرم کن ٢- انتقال مواد گرم شده جهت شکل پذیری به داخل قالبها

    ٣- انجام عملیات پرس بر روی مواد جهت فشرده کردن مواد داخل قالبها

    ٤- انتقال قطعات به محل تمیز کاری و انجام عملیات تمیزکاری توسط سمباده

    ٥- انتقال به قسمت مونتاﮊ جهت اضافه نمودن قسمت های فلزی در صورت نیاز

    ٦- انتقال به قسمت بسته بندی جهت بسته بندی و ارسال به واحدهای مورد نظر

    لازم بذکر است که این طرح هیچ گونه آلودگی محیط زیستی نداشته و ضایعات نیز در مرحله اول قابل بازیافت میباشد. درصورت شکل پذیری قطعه و نهائی شدن تولید بازیافت آن برای صنایع دیگر امکان پذیر میباشد. تکنولوﮊی مورد استفاده طرح از مجهزترین دستگاههای تولیدی است.

    ٧- مزایای قطعات باکلیتی

    قطعات باکلیتی دارای مزیتهای نسبی و عمده ای میباشند که عمدهترین آنها عبارتست از:

    ١- مقاومت قطعات در مقابل حلالها ٢- مقاوم در مقابل ضربه

    ٣- تنوع در مصارف مختلف صنعتی

    ٤- غیر قابل تغییر در مقابل حرارت

    ٥- عایق الکتریکی عالی

    ٦- ضریب اصطکاک کم

    ٧- غیرقابل اشتعال

     

    ٨- دارای بهترین مقاومت سایشی

    ٩- خوب خوب در مقابل خشکی و رطوبت

    ١٠- قابل فراوری بوسیله کلیه روشهای گرمانرمها

    ٨-کاربردهای قطعات باکلیتی

    این قطعات موارد استفاده گوناگونی در صنایع مختلف دارد که میتوان از عمدهترین آن موارد ذیل را برشمرد:

    ١- دستگیره ظروف تفلون اعم از درب و ظرف ٢- دستگیره ظروف استیل از قبیل سماور و زود پز

    ٣- دستگیره ظروف روی از قبیل کتری و قابلمه

    ٤- سرپیچ لامپها

    ٥- کلید و پریز

    ٦- پروانه هود آشپزخانه

    ٧- بعضی ازقطعات خودرو پراید

    ٩- مزیتهای دستگاههای تولید قطعات باکلیتی

    عمده ترین مزیتهای دستگاه تولید قطعات باکلیتی عبارتند از:

    ١- تنوع در شکل دادن به محصولات با تعویض قالب به آسانی صورت میپذیرد ٢- حجم و فضای کم جهت تولید قطعات بلحاظ کوتاه بودن فرایند تولید

    ٣- نیاز به پرسنل کم

    ٤- آسانی حمل و جابجائی دستگاهها

     

    توجیه اقتصادی طرح

     

    ارزیابی و بررسی توجیه اقتصادی هر طرح نیز از عمده ترین مباحث هر طرح تولیدی است. سرمایه گذار بدنبال استفاده بهینه از میزان سرمایهگذاری خود و نیز بازگشت قابل قبول آن میباشد. لذا در ارزیابی اقتصادی طرح راهنمای مناسبی برای سرمایه گذار قلمداد میشود. باتوجه به گسترده بودن بازار تولیدات این کارخانه فروش محصولات آن از نکات مهم طرح جهت تائید اقتصادی بودن آن می باشد.

    ١-پیش بینی فروش:

    همانگونه که در ارزیابی فنی طرح توضیح داده شد، تولیدات این واحد انحصاری میباشد که بر حسب نیاز مشتری و سفارش دهنده قابل انجام است. با توجه به ظرفیت تولید این کارخانه برای قطعات مختلف که در ظرفیتهای مختلف توان تولید حدود ٢٨٠٠٠٠٠ عدد از قطعات بالکالیتی را دارد و از آنجائی که عمدهترین مصرف کننده تولیدات این طرح واحد تفلون کبیر میباشد که آن به قطعات باکلیتی در سال بالغ بر

    ٨٠٠٠٠٠ قطعه میباشد بلخاظ فروش محصول جائی هیچ گونه نگرانی نمیباشد که علاوه بر واحد تفلون کبیر واحدهای تفلون کویر، تاراتفلون و شیوا تفلون از جمله واحدهای مصرف کننده قطعات این طرح میباشند که در حال حاضر هم پیشنهاد خرید محصولات این را مطرح نموده اند. بنابراین پیش بینی فروش بر اساس نیاز سنجی از بازار انجام شده است.

  • فهرست و منابع طرح توجیه فنی، مالی، اقتصادی تولید انواع قطعات باکلیتی

    فهرست:

    ندارد
     

    منبع:

    ندارد

طرح توجیهی طرح توجیه فنی، مالی، اقتصادی تولید انواع قطعات باکلیتی, طرح کارآفرینی طرح توجیه فنی، مالی، اقتصادی تولید انواع قطعات باکلیتی, طرح توجیهی طرح توجیه فنی، مالی، اقتصادی تولید انواع قطعات باکلیتی, پروژه کارآفرینی طرح توجیه فنی، مالی، اقتصادی تولید انواع قطعات باکلیتی, نمونه طرح کسب و کار طرح توجیه فنی، مالی، اقتصادی تولید انواع قطعات باکلیتی, Business plan با موضوع طرح توجیه فنی، مالی، اقتصادی تولید انواع قطعات باکلیتی
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت