طرح توجیه فنی، مالی، اقتصادی پروفیل UPVC

تعداد صفحات: 59 فرمت فایل: word کد فایل: 3973
سال: قبل از 1390 مقطع: صنایع دسته بندی: صنایع ساختمانی و مصالح ساختمانی
قیمت قدیم:۱۲,۸۵۰ تومان
قیمت: ۸,۸۵۰ تومان
دانلود مقاله
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه طرح توجیه فنی، مالی، اقتصادی پروفیل UPVC

    خلاصه طرح 

     

    نام محصول       پروفیل UPVC
             
    ظرفیت پیشنهادی طرح       ٥٥٠٠ تن در سال
             
    موارد کاربرد       درب و پنجره
             
    مواد اولیه مصرفی عمده       PVC
             
    کمبود محصول (سال ١٣٩٠)       ١٦٠٠٠ تن در سال
             
    اشتغال زایی (نفر)       ٦٨
             
    زمین مورد نیاز (٢(m       ١٥٠٠٠
           
      اداری (٢(m   ١٠٥٠
    زیربنا تولیدی (٢(m   ٢٠٠٠
           
      انبار (٢(m   ١٠٠٠
           
    میزان مصرف سالانه مواد اولیه اصلی   ٥٧٧٥ تن در سال (PVC)
           
      آب (٣(m   ١٥٠٠٠
    میزان مصرف سالانه یوتیلیتی برق (kw)   ٥٢٠
      گاز (٣(m   ٢٠٠٠٠٠
           
      ارزی (یورو)   ٧٥٣٨٠٩٣
    سرمایه گذاری ثابت طرح ریالی (میلیون ریال)   ٢٣٩٣٥
      مجموع (میلیون ریال)   ١١٩٦٦٨
    محل پیشنهادی اجرای طرح       همدان ، خوزستان ، آذربایجان

     

     

    مقدمه

     

    امروزه بحث جلوگیری از هدر رفتن انرﮊی، یکی از مواردی است که در تولید محصولات جدید در نظر گرفته میشود. در این راستا هدر رفتن انرﮊی در ساختمانها نیز عامل مهمی به شمار میرود که در کشور ما نیز در چند سال اخیر مورد توجه بوده است و در نتیجه آن صنایع محصولاتی با قابلیت حفظ انرﮊی رو به گسترش میباشند.

     

    تولید پروفیلهای U.P.V.C یکی از طرحهای ملی تلقی میگردد. بحث استفاده از این صنعت در ایران، قبل از انقلاب نیز مطرح بوده است و گامهای کوچکی نیز در این زمینه برداشته شده بود ولی متاسفانه به عنوان یک صنعت نو و مدرن به آن نگریسته نشده و فقط به صورت پراکنده در بعضی نقاط مورد استفاده قرار گرفته است.

     

    از دلایل کم توجهی به این محصول میتوان عدم شناخت مصرف کننده و عرضه محصولات غیر استاندارد و با کیفیت پائین (U.P.V.C) را نام برد که بدین دلایل متاسفانه این صنعت در کشور ما نتوانسته جایگاهی مناسب برای خود پیدا کند. یکی از مشکلات بزرگ کشور ما در حال حاضر هدر رفتن مقدار زیادی انرﮊی در تمامی فعالیتها و بخصوص در بخش ساختمانها میباشد. از دلایل اصلی هدر رفتن انرﮊی در ساختمانها میتوان استفاده از در و پنجرههای نامناسب را نام برد. از طرفی با توجه به شرایط متفاوت آب و هوائی کشور

    برای استفاده صحیح از انرﮊی و جلوگیری از هدر رفتن بیحد و مرز آن و در جهت بهینهسازی مصرف سوخت در ساختمانها باید استفاده از این صنعت به صورت همگانی در بین آحاد مردم فرهنگسازی شود.

     

    خوشبختانه در چند سال اخیر سازمان بهینه سازی مصرف سوخت کشور و دیگر مسئولین توجه خود را به این نوع صنایع معطوف داشته و توصیه میکنند که صنایع این چنینی در کشور توسعه پیدا کند خوشبختانه آشنائی و استفاده مردم از این نوع محصولات نیز روز به روز در حال گسترش میباشد.

     

    چندین دهه است که تکنولوﮊی ساخت پروفیل U.P.V.C در کشورهای بزرگ دنیا متداول گشته و محصولات فوق به دلیل امتیازات خاص و منحصر بفرد خود توانسته اند به سرعت در سایر کشورها نیز مطرح گشته و جهانگیر شوند .

     

    این پروﮊه تحت لیسانس یکی از بزرگترین تولید کنندگان ماشینآلات و قالب های U.P.V.C در اروپا به نام شرکت Technoplast میباشد که میتواند پروفیل و ورق های U.P.V.C را با بالاترین کیفیت و تکنولوﮊی روز اروپا به بازار ارائه نماید.

     

    UPVC ماده اولیه ساخت پروفیل در و پنجره های مدرن PVC می باشد که از مخفف کلمات :

     

    Un plasticized Poly Vinyl Chloride

     

    تشکیل شده است. این ماده یک نوع ترموپلاست مدرن متشکل از مشتقات اصلی نفت خام و نمکهای معدنی است . در فرآیند تولید UPVC با افزودن مواد مختلفی چون ضربه گیر (Impact Modifier) ، مواد ضد احتراق (Heat Stabilizers) پر کنندهها (Fillers) ، کمک کنندهها (Processing Aids) ، روان کنندههای داخلی (Internal & External Lubricants) و رنگهای صنعتی (Pigment) به دو ماده اصلی فوق ، ترموپلاست UPVC بدست میآید که ترکیب جدیدی از ماده اولیه PVC بوده ولی به علت خواص فیزیکی متفاوت این ماده جدید ، اصطلاحاﹰ به آن یک ماده غیر پلاستیک اطلاق میشود .

     

    پروفیل UPVC یکی از مطمئنترین و پر مصرفترین مواد اولیه در ساخت در و پنجره ساختمانی بوده و مشخصه اصلی آن زیبایی و استحکام میباشد . سبک وزنی ، خمش پذیری ، عایق بودن در مقابل حرارت و الکتریسیته ، مقاومت در برابر مواد شیمیائی و بیولوﮊیک ، قابلیت تبدیل به سطوح صیقلی، قابلیت تلفیق با مواد افزودنی مختلف و بالاخره انعطافپذیری در کاربردهای متعدد ، پلیمر مزبور را به مناسبترین جایگزین

    برای آلیاﮊهای فلزی و غیر فلزی در صنعت در و پنجرهسازی تبدیل نموده است . پروفیل UPVC قابلیت عرضه در رنگهای مختلف را دارا میباشد .

     

    -1-1  نام و کد محصول

     

    پروفیل UPVC طبق کدبندی ISIC جزﺀ محصولات لاستیک و پلاستیک (٢٥) و در این دسته بندی جزﺀ محصولات پلاستیکی (٢٥٢٠) محسوب می شود. بر این اساس کد کامل ISIC پروفیل UPVC با شماره

    ٢٥٢٠١١٨٧ مشخص شده است]١.[

     

    لازم به ذکر است که علاوه بر کد ذکر شده برخی واحدهای تولیدی در این زمینه با کد ٢٥٢٠١٢١٧ که مربوط به پروفیل PVC می باشد فعالیت دارند. در بخش عرضه و تقاضای محصول کلیه شرکتهایی که با کدهای ذکر شده معرفی شد مورد بررسی قرار می گیرند.

     

    -2-1  شماره تعرفه گمرکی

     

    حال حاضر متاسفانه شماره تعرفه مجزایی برای صادرات و واردات پروفیل UPVC تعریف نشده است و این کالا مطمئنا با کد تعرفه محصولات مشابه دیگر مبادلات آن انجام می شود. از آنجا که این محصول با پایه

     

    PVC می باشد، قطعا در کد تعرفه ٣٩٢٠٤٣ که مربوط به کالاهای ساخته شده از PVC می باشد، قرار دارد]٢.[

     

    طبق مذاکرات انجام شده با کارشناسان گمرک علاوه بر این کد تعرفه احتمال اینکه این محصول با کدهای دیگری نیز وارد یا صادر شده باشد وجود دارد.

     

     

     

    -3-1  شرایط واردات

     

    طبق قوانین و مقررات واردات جمهوری اسلامی ایران، کالاهای وارداتی به سه گروه زیر تقسیم بندی می شوند:

     

    ١-        کالای مجاز: کالایی است که ورود آن با رعایت ضوابط نیاز به کسب مجوز ندارد.

     

    ٢-        کالای مشروط: کالایی است که ورود آن با کسب مجوز امکان پذیر است.

     

    کالای ممنوع: کالایی است که ورود آن به موجب شرع مقدس اسلام (به اعتبار خرید و فروش یا مصرف) و یا به موجب قانون ممنوع گردد.

     

    در رابطه با محصول این طرح، پروفیل UPVC جزﺀ گروه اول این دسته بندی قرار دارد و با رعایت ضوابط مشکلی به لحاظ واردات آن در حال حاضر وجود ندارد.

     

    هر کالایی که وارد کشور می شود بسته به ماهیت آن محصول دارای مقررات و ضوابط خاص خود می باشد و تعرفه های گمرکی برای حمایت از تولید کنندگان و مصرف کنندگان داخلی برای محصولات مختلف متفاوت می باشد. در این رابطه چنانچه یک محصول وضعیت تولید کنندگان داخلی را به مخاطره بیاندازد مسلما حقوق گمرکی آن محصول بالا خواهد بود و بر عکس چنانچه محصولی به هر دلیلی در کشور تولید نشود یا اینکه نیاز کشور از تولید آن محصول بیشتر باشد به علت جلوگیری از مسائل تورم تا حد ممکن از حقوق گمرکی آن محصول کاسته شده است.

     

    همانطور که در بند قبل نیز اشاره شد، تعرفه گمرکی مجزایی برای پرفیل UPVC وجود ندارد و این محصول با تعرفه محصولات دیگر وارد کشور می شود. لذا با توجه به کد تعرفه مشابه این محصول حقوق گمرکی آن در حال حاضر ٤ درصد می باشد]٢.[

    1  بررسی و ارائه استاندارد

     

    در محصولات نهایی که به دست مصرف کنندگان می رسد، کیفیت هر محصول بستگی به عوامل زیر دارد:

     

    ١- کیفیت مواد اولیه ٢- کیفیت خط تولید

     

    ٣- تجربه پرسنل تولیدی عامل اول یعنی کیفیت مواد اولیه بیشترین تاثیر را روی کیفیت محصول نهایی خواهد داشت. بنابراین قبل از

     

    استفاده از مواد اولیه در خط تولید، می بایست تستهای اولیه ای در مورد این مواد انجام پذیرد و در صورت

     

    دارا بودن استانداردهای مجاز از آنها در خط تولید استفاده شود. در این بخش استانداردهای مهمی که در این رابطه موجود است آمده است

  • فهرست و منابع طرح توجیه فنی، مالی، اقتصادی پروفیل UPVC

    فهرست:

    معرفی محصول................................................................................................................................................................................... ١

     

    ١-١- نام و کد محصول ....................................................................................................................................................٣

     

    ٢-١- شماره تعرفه گمرکی.............................................................................................................................................٣

    ٣-١- شرایط واردات..........................................................................................................................................................٣

    ٤-١- بررسی و ارائه استاندارد ملی.................................................................................................................................٤

    ٥-١- بررسی و ارائه اطلاعات لازم در زمینه قیمت داخلی و جهانی........................................................................٧

     

    ٦-١- توضیح موارد مصرف و کاربرد ...............................................................................................................................٨

    ٧-١- بررسی کالاهای جایگزین و تجزیه و تحلیل اثرات آن بر محصول.................................................................٩

    ٨-١- اهمیت استراتژیکی کالا در دنیای امروز .............................................................................................................١٠

    ٩-١- کشورهای عمده تولید کننده و مصرف کننده محصول ...................................................................................١٢

     

    ١٠-١- شرایط صادرات .....................................................................................................................................................١٥

     

    ٢- وضعیت عرضه و تقاضا .................................................................................................................................................................. ١٦

     

    ١-٢- بررسی ظرفیت بهره برداری و روند تولید .......................................................................................................١٦

     

    ٢-٢- بررسی وضعیت طرحهای جدید و طرحهای توسعه در دست اجرا.............................................................١٧

    ٣-٢- بررسی روند واردات محصول از آغاز برنامه سوم ............................................................................................١٩

    ٤-٢- بررسی روند مصرف از آغاز برنامه .....................................................................................................................٢٠

     

    ٥-٢- بررسی روند صادرات محصول از آغاز برنامه سوم ..........................................................................................٢٣

    ٦-٢- بررسی نیاز به محصول با اولویت صادرات تا پایان برنامه چهارم.................................................................٢٤

     

    ٣- بررسی اجمالی تکنولوﮊی و روشهای تولید و عرضه محصول در کشور................................................................. ٢٥

     

    ٤- تعیین نقاط قوت و ضعف تکنولوﮊی های مرسوم.............................................................................................................. ٣٦

     

    ٥- بررسی و تعیین حداقل ظرفیت اقتصادی................................................................................................................٣٧

     

    ٦- میزان مواد اولیه مورد نیاز و محل تامین آن .........................................................................................................٤٣

     

    ٧- پیشنهاد منطقه مناسب برای اجرای طرح..............................................................................................................٤٨

     

    ٨- وضعیت تامین نیروی انسانی و اشتغال.................................................................................................................................. ٥٠

     

    ٩- بررسی و تعیین میزان تامین آب، برق، سوخت، امکانات مخابراتی و ارتباطی.................................................. ٥١

     

    ١٠- وضعیت حمایت های اقتصادی و بازرگانی ......................................................................................................................... ٥٢

     

    ١١- تجزیه و تحلیل و جمع بندی و پیشنهاد نهایی در مورد احداث واحدهای جدید........................................ ٥٤

     

    منابع................................................................................................................................................................................................................. ٥٦

     

    منبع:

     

    ١-         اطلاعات واحدهای صنعتی وزارت صنایع و معادن (WIMS)

     

    ٢-         قوانین و مقرارات صادرات و واردات جهمهوری اسلامی ایران

     

    ٣-         آمار صادرات و واردات گمرک جمهوری اسلامی ایران

     

    ٤-         مرجع پلیمری (ULLMAN)

     

    ٥-         اطلاعات جهانی پلیمرها (WORLD PETROCHEMICAL)

     

    ٦-         گزارشهای بانک صنعت و معدن در خصوص تولید پروفیل UPVC

     

    ٧-         اداره سیاستهای اقتصادی بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران

     

    ٨-    کاتالوگ محصولات پتروشیمی بندر امام

     

    ٩-    اطلاعات منبع اطلاعاتی ICISLOR

     

    ١٠- قیمتهای بازرگانی پتروشیمی ١١- سایتهای اینترنتی مرتبط

     

    ١٢-   پرفرمای شرکت technoplast اتریش

طرح توجیهی طرح توجیه فنی، مالی، اقتصادی پروفیل UPVC, طرح کارآفرینی طرح توجیه فنی، مالی، اقتصادی پروفیل UPVC, طرح توجیهی طرح توجیه فنی، مالی، اقتصادی پروفیل UPVC, پروژه کارآفرینی طرح توجیه فنی، مالی، اقتصادی پروفیل UPVC, نمونه طرح کسب و کار طرح توجیه فنی، مالی، اقتصادی پروفیل UPVC, Business plan با موضوع طرح توجیه فنی، مالی، اقتصادی پروفیل UPVC
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت