- بخش معرفی
الف- نام ونشانی متقاضیان
حقیقی
حقوقی
نام ومشخصات سهامداران عمده :
ب- مشخصات محل اجرای طرح :
استان: مرکزی
شهرستان :اراک
بخش : مرکزی
ابعاد ومساحت محل اجرای طرح
یک باب ساختمان اداری با مساحت 90 متر مربع
نزدیکترین شهر وفاصله آن تا محل کسب و کار
د ر مرکز شهر
فاصله محل استقرارکسب و کار تا جاده اصلی ،نوع راه و جاده مربوطه
خیابان اصلی واقع است .
امکانات تأمین موادو لوازم در محل
لوازم آموزشی از سطح شهر تهیه می شود.
امکانات تأمین نیروی کار ماهر در منطقه
استفاده از نیروهای مجرب و باسابقه کافی جهت تدریس
ترسیم کروکی زمین محل استقرر کسب و کار
ج- عنوان محصول یا محصولات (کالا/خدمات) و ظرفیت تولید:
د- میزان سرمایه گذاری :
و- میزان اشتغال زایی طرح (پیش بینی ):
9 نفر
ه - اعلام محرمانه بودن طرح (در صورت لزوم )
2- خلاصه مدیریتی /اجرایی
عدم توجه کافی به مبحث آموزش هنر در نظام آموزشی کشور از یک سو و اوقات فراغت نوجوانان و جوانان که پیامد تعطیلات دراز مدت مدارس و دانشگاههای در فصل تابستان است وا ز مهم ترین فرصت های دانش آموزان و دانشجویان به منظور کسب مهارت در رشته های هنری یا فنی به شمار می رود موجب احساس نیاز به فراگیری هنر ، به صورت خارج از برنامه رسمی آموزشی شده است . دراین میان هنرهای تجسمی جایگاه خاص بین نوجوانان و جوانان داراست . به دلیل بومی بودن هنرهایی مانند خوشنویسی ونقاشی ایرانی ( مینیاتور) ، اقبال عمومی بری فراگیری آنها در کنار هنرهای پایه ای مانند طراحی ونقاشی و گرافیک رو به افزایش است .
آموزشگاه های هنری آزاد مراکزی هستند که می توانند خلاء موجود در نظام آموزش و پرورش کشور در مورد آموزش موثر هنر را پر کرده و در این رهگذر گامی در جهت ارتقای سطح فرهنگ عمومی بردارند.
طرح حاضر که به احداث آموزشگاه تجسمی با ظرفیت چهار کلاس برای آموزش هنر جویان در رشته های خوشنویسی , طراحی ، نقاشی ، گرافیک و مینیاتور اختصاص دارد نیز قادر است ضمن حصول به هدف فوق الذکر ، نقش مهمی در غنی سازی اوقات فراغت پس از ساعات اشتغال به تحصیل یا تابستانی دانش آموزان و دانشجویان برعهده گیرد.
ضمن اینکه با اجرای این طرح در کنار دستیابی با بازده مناسب اقتصادی ، زمینه اشتغال نیروهای متخصص و هنرمند فراهم می گردد . همچنین این طرح دارای این قابلیت است که در قالب تعاونی های بانوان به مرحله اجرا درآید.
3- تجزیه و تحلیل صنعت
الف- تجزیه و تحلیل محیطی
محیط کسب وکار
در واقع طرح ارائه شده جهت خدمت رسانی به کلیه افراد که تمایل به یادگیری هنرهای تجسمی را داشته باشد در سطح شهرستان اراک ارائه می گردد. با توجه به اوقات فراغت دانش آموزان و دانشجویان و جهت کسب مهارت های لازم هنری می باشد . محل مورد نظر که یک محل جهت یادگیری هنرهایی از قبیل نقاشی – گرافیک – طراحی – خوشنویسی فرصت مناسبی است که کسانی که تمایل به یادگیری هنر دارند به یک محل مراجعه کند تا توجه به اساتید باتجربه به یادگیری آن بپردازند.
فرهنگ (اعتقادات مذهبی ،فرهنگ مصرف ،آداب و رسوم )
با توجه به فرهنگ اصیل ایرانی که تمایل زیادی به هنر دارن زمینه فرهنگی را در سطح هنردوستان افزایش می یابد وقتی به دلیل بومی بودن هنرهایی مانند خوشنویسی و نقاشی ایرانی این خود باعث اشائه فرهنگ درسطح شهر می شود . و در این بین به هیچ گونه اعتقادات ورسم و رسوبات مانع از پیشرفت کار نخواهد شد . حتی علاقه هم افراد به این هنرها باعث کمک به رشد آن خواهد شد.
اقتصاد
با توجه به اینکه این نوع هنرها حتما نیاز نیست که کسی آن را در حد حرفه ای تسلط داشته باشد لذا با توجه به آگاهی افراد از میزان هزینه آن واینکه توانایی پرداخت هزینه کلاسها را دارند دراین آموزشگاه ها شرکت می کنند. لذا یادگیری این هنر خود می تواند در آینده منبع در آمدی برای لذا که در دوره ها شرکت می کنند چه از طریق تدریس وچه از طریق ارائه کارهای خود داشته باشند.
تغییرات جمعیتی
افزایش جمعیت باعث افزایش مراجعه جمعیت یادگیری این نوع هنرها می باشد لذا افزایش جهت نه تنها مانعی نیست جهت ادامه فعالیت دراین طرح که حتی باعث رونق آن هم می شود. و به دلیل علاقه تمامی استانها به این نوع هنرها به صورت ذاتی لذا تغییرات جمعیت مانعی برای پیشرفت آن نخواهد بود.
ب- تجزیه و تحلیل بازار
اندازه بازارو نرخ رشد
عوامل همچون صنعت می توانند تأثیر مستقیم در نرخ رشد بازار داشته باشد چون با پیشرفت صنعت طراحی های جهت کارهای صنعتی نیاز به افراد کارشناسی و متخصص دارد که فناوری جدید هم رابطه مستقیم با برخی ازاین رشته ها دارد. خو ب البته تورم هم با توجه به نرخ تابلوها ونقاشی های کشیده شد کار های گرافیکی و طراحی ها تغییر خواهد نمود ولی پیشرفت صنعت وفناوری کمک شایانی خواهد کرد.
بررسی روندهای بازار
با توجه به علاقه اگر انسان ها مخصوصا قشر جوان به این نوع هنرها و با توجه به وجود نیروهای متخصص بازار رو به رشدی خواهد داشت .
ساختار بازار
با توجه به صرفا خدماتی بودن طراح و نداشتن محصول انتظار می رود که بصورت رقابتی فعالیت کنند و عوامل موفقیت استفاده از اساتید با تجربه و خوش سلیقه می باشد.
بررسی رقبا
رقبا غالبا آموزشگاه هایی دراین زمینه می باشندکه با توجه به ارائه بسیار مطلوب طرح و کمبود این نوع آموزشگاه ها در سطح شهر با توجه جمعیت مشتاق به نظر می رسد رقبا تأثیری در ادامه فعالیت طرح نداشته باشد .
تجزیه و تحلیل عرضه و تقاضا
با توجه به بحث خدماتی در این طرح تقاضا یادگیری هنر و عرضه آموزش درست و بسیار مفید می باشد . پس بعد از هر دوره میزان مهارت هنر آموز نشانه میزان بهره گیری ازاین طرح واستفاده از اساتید می باشد .
بررسی فرصت صادرات و واردات محصول
بررسی فرصت صادرات و واردات محصول
آیا به بازار جهانی و صادرات فکر می کنید؟برنامه شما برای ورود به بازار چیست ؟
....................................................................................................................................................................................................................................................................
بررسی قیمت
....................................................................................................................................................................................................................................................................
ج- تجزیه و تحلیل فنی
رویه های تولید (وضع موجود)
....................................................................................................................................................................................................................................................................
تکنولوژی تولید
....................................................................................................................................................................................................................................................................
4- دورنمای شرکت /شرح کسب و کار
معرفی شرکت
....................................................................................................................................................................................................................................................................
سرمایه گذاران و سهامدارن اصلی
....................................................................................................................................................................................................................................................................
دیدگاه /چشم انداز
با توجه به وجود اوقات فراغت نوجوانان و جوانان درهمه سالیان فرصت مناسبی است که با شرکت دراین طرح ( آموزشگاه ) بتوانند – هنرهای مورد علاقه دست یابد واین به طبع ادامه خواهد داشت پس می توان گفت که افق روشنی پیش روی طرح می باشد .
مأوریت
طرح حاضر قادر است نقش مهمی در منحنی سازی اوقات پس از ساعت اشتغال به تحصیل دانش آموزان و دانشجویان بر عهده بگیرد.
اهداف اصلی
با اجرای این طرح در کنار دستیابی به بازده مناسب اقتصادی زمینه اشتغال نیروهای متخصص و هزینه فرآهم می گردد ودارای قابلیت است که در رقابت تعاونی های بانوان به مرحله اجرا در آید.
راهبردها (تولید/ فروش /خدمات)
باتوجه به اینکه آموزشگاه می تواند بعد از اتمام دوره آموزش – هنرجو مدرک تحویل دهد تا بتواند در موارد که جهت کار اقدام می کند از آن مدرک استفاده کند.
برنامه ها
با تهیه محل مناسب می توان از نیروهای مجرب و اساتید اهل هنر استفاده کرد و از این طریق می توان محیطی مناسب جهت یادگیری هنر برای هنرجویان و فراهم کرد که سعی می شود بهترین اموزش و بهترین محیط آماده شود.
5- معرفی محصولات (کالا/خدمات)
معرفی محصول
....................................................................................................................................................................................................................................................................
مزیت های رقابتی محصولات
....................................................................................................................................................................................................................................................................
معرفی آمیخته بازاریابی محصول
....................................................................................................................................................................................................................................................................
6- برنامه عملیاتی و تولید
فناوری و روش تولید مناسب
....................................................................................................................................................................................................................................................................
مراحل و فرآیند تولید
....................................................................................................................................................................................................................................................................
نمودار فرآیند تولید
....................................................................................................................................................................................................................................................................
برآورد منابع تولید مورد نیاز برای یک سال
روش و محل تأمین منابع تولید
مواد اولیه و بسته بندی
....................................................................................................................................................................................................................................................................
برآورد نیروی انسانی مورد نیاز
پلان چیدمان پرسنل را در کنار ماشین آلات رسم نمائید.
برنامه کنترل کیفیت
..................................................................................................................................
..................................................................................................................................
برآورد فضای مورد نیاز طرح
....................................................................................................................................................................................................................................................................
برآورد امکانات و تأسیسات مورد نیاز طرح
تسطیح و محوطه سازی
ساختمانها
ابزارآلات و وسایل فنی وآزمایشگاهی
تأسیسات
ماشین آلات و تجهیزات
وسایط نقلیه
اداری و کارگاهی ( برحسب میلیو ن ریال)
موادولیه و بسته بندی
حقوق و دستمزد مستقیم و غیر مستقیم (برحسب میلیون ریال)
آب و برق و سوخت (برحسب میلیون ریال)
تعمیرات و نگهداری
طرح جانمایی
..................................................................................................................................
..................................................................................................................................
7- برنامه بازاریابی
الف- تحقیق و تحلیل بازار
مشتریان
مشتریان دراین طرح اکثریت جوانان ونوجوانان می باشند.
اندازه بازار
بازار نامحدود است .
تخمین سهم بازار فروش
..................................................................................................................................
..................................................................................................................................
ارزیابی آینده بازار
باتوجه به ذات بودن هنرو علاقه اکثریت به هنر وزیبایی این طرح بدون وقفه می تواند به کار خود ادامه دهد.
رقابت ،حساسیت ها و تهدیدات
رقبا دراین طرح آموزشگاه های مشابه می باشند که با توجه به ارائه خدمات باکیفیت بسیار عالی و استفاده از اساتید مجرب می توان از رقبا پیشی گرفت
ب- راهبردهای بازاریابی
قیمت گذاری
قمیت براساس نرخ اتحادیه است
تبلیغات
جهت اطلاع از نحوه برگزاری کلاسهای و شروع به کار این آموزشگاه تبلیغات از طریق رسانه های محلی و پلاکارد و پوستر می باشد .
شیوه فروش
..................................................................................................................................
توزیع
..................................................................................................................................
..................................................................................................................................
خدمات پس از فروش و گارانتی
..................................................................................................................................
..................................................................................................................................
8- ساختار سازمانی
تیم مدیریت و منابع انسانی
مدیر کلیدی شرکت چه کسی است ؟در مورد سابقه او توضیح دهید.
..................................................................................................................................
..................................................................................................................................
هیئت مدیره و گروه مشاوران شامل چه کسانی هستند؟
..................................................................................................................................
..................................................................................................................................
مشاوران حرفه ای شماچه کسی /کسانی هستند؟(حقوقدان ، مالی و...)
..................................................................................................................................
..................................................................................................................................
کارکنان ،عنوان پست سازمانی ،تعداد نفرات وشرح وظایف آنها چیست ؟
چارت سازمانی شرکت خود را با توجه به تقسیم فعالیت ،وظایف و کارها رسم نمایید.
9- برنامه زمان بندی و عملیات
10- ارزیابی و مدیریت خطر پذیری
جهت بالا بردن کیفیت و جلوگیری از تخریب از طرف رقبا بایستی ازاستاتید مجرب و با تجربه استفاده کرد.
11- برنامه مالی
برآورد سرمایه ثابت
برآورد هزینه های قبل از بهره برداری :
سرمایه ثابت = (هزینه های سرمایه ای +هزینه های قبل از بهره برداری )
برآورد هزینه درگردش
نحوه سرمایه گذاری
برآورد هزینه استهلاک (مبلغ به هزارریال )
هزینه تولید سالیانه
برآورد قیمت تمام شده محصول :
= قیمت تمام شده محصول
..................................................................................................................................
....................................................................................................................................................................................................................................................................
قیمت فروش محصول
..................................................................................................................................
....................................................................................................................................................................................................................................................................
محاسبه هزینه های ثابت و متغیر:
فروش کل
(قیمت فروش محصول ×میزان تولید سالیانه )= فروش کل
توجه:فروش به هزارریال محاسبه گردد.
..................................................................................................................................
....................................................................................................................................................................................................................................................................
تعیین نقطه سربه سر:
= تولید در نقطه سربه سر
..................................................................................................................................
....................................................................................................................................................................................................................................................................
تعیین درصد فروش در نقطه سربه سر
100× = درصد فروش در نقطه سربه سر
..................................................................................................................................
....................................................................................................................................................................................................................................................................
سود و زیان ویژه (به هزارریال ):
(جمع هزینه های تولید- فروش کل)=سودوزیان ویژه
..................................................................................................................................
....................................................................................................................................................................................................................................................................
ارزش افزوده خالص و ناخالص :
(هزینه تعمیرات و نگهداری+انرژی +مواداولیه و بسته بندی )-فروش کل = ارزش افزوده ناخالص
..................................................................................................................................
..................................................................................................................................استهلاک قبل از بهره برداری -استهلاک – ارزش افزوده ناخالص = ارزش افزوده خالص
..................................................................................................................................
....................................................................................................................................................................................................................................................................
بازده فروش
= =نسبت سود ویژه به فروش (بازده فروش )
..................................................................................................................................
....................................................................................................................................................................................................................................................................
بازده کل دارایی :
= =نسبت سود ویژه به کل دارایی ها (بازده دارایی ها )
..................................................................................................................................
....................................................................................................................................................................................................................................................................
سرمایه ثابت سرانه
= =سرمایه ثابت سرانه
..................................................................................................................................
....................................................................................................................................................................................................................................................................
سرانه کل سرمایه گذاری
= = =سرمایه ثابت سرانه
..................................................................................................................................
....................................................................................................................................................................................................................................................................
نرخ بازدهی سرمایه
=سرمایه ثابت سرانه
..................................................................................................................................
....................................................................................................................................................................................................................................................................
دوره برگشت سرمایه
=دوره برگشت سرمایه
..................................................................................................................................
....................................................................................................................................................................................................................................................................
12- برنامه طرح و توسعه
..................................................................................................................................
....................................................................................................................................................................................................................................................................
..................................................................................................................................
....................................................................................................................................................................................................................................................................
13- پیشنهادها
..................................................................................................................................
....................................................................................................................................................................................................................................................................
..................................................................................................................................
....................................................................................................................................................................................................................................................................
14- ضمائم
..................................................................................................................................
....................................................................................................................................................................................................................................................................
..................................................................................................................................
....................................................................................................................................................................................................................................................................
..................................................................................................................................
....................................................................................................................................................................................................................................................................
ردیف | نام و نام خنوادگی | نوع پست /سمت | تحصیلات | تجربه |
1 | | | | |
2 | | | | |
3 | | | | |
نام شرکت | نوع شرکت | تعدادونوع سهام | شماره ثبت | محل ثبت | تاریخ ثبت |
| | | | | |
| | | | | |
| | | | | |
ردیف | نام ونام خانوادگی | سمت | درصد سهام | تعدادسهام | مبلغ سهام |
| | | | | |
| | | | | |
| | | | | |
ردیف | نام محصول | ظرفیت تولید سالانه | واحد | قیمت فروش کنونی هرواحددربازار |
1 | | | | |
2 | | | | |
3 | | | | |
سرمایه کل | آورده کارآفرین | آورده سهامداران | تسهیلات |
45/167 میلیون ریال | 45/17 میلیون ریال | - | 150 میلیون ریال |
نام محصول | واحد اندازه گیری | سال .....138 | سال .....138 | سال .....138 | سال .....138 | سال .....138 | سال .....138 | سال .....138 | سال .....138 | سال .....138 |
نام محصول | واحد اندازه گیری | مقدر واردات | قیمت واحد واردات | قیمت واحد تولید داخل | مقدار واردات | قیمت واحد واردات | قیمت واحد تولید داخل | مقدارواردات | قیمت واحد واردات | قیمت واحد تولید داخل |
| | | | | | | | | | |
| | | | | | | | | | |
| | | | | | | | | | |
| | | | | | | | | | |
| | | | | | | | | | |
| | | | | | | | | | |
| | | | | | | | | | |
| |
مواد اولیه مستقیم | |
مواداولیه غیرمستقیم | |
نیروی کار مستقیم | |
نیروی کار غیر مستقیم | |
خدمات فنی | |
ساختمان | |
ماشین آلات | |
تأسیسات | |
وسایط نقلیه | |
امکانات ارتباطی | |
انرژی | |
سایر موارد | |
| تأمین از | تأمین از | خرید وتملک /اجاره | سایر اطلاعات |
| داخل | خارج | خرید وتملک /اجاره | سایر اطلاعات |
| | | | |
ردیف | عنوان پست سازمانی | تخصص یا تحصیلات | تعدادنفر | متوسط حقوق و مزایای ماهیانه | متوسط حقوق ومزایای پرداختی سالیانه |
1 | مدیر | | 1 | 4/1 میلیون ریال | 46/ 22 میلیون ریال |
2 | منشی | | 1 | 9/0 " | 08/15 " |
3 | مربی | | 6 | 9/0 " | 06/ 75 " |
4 | آبدارچی | | 1 | 8/0 " | 41/13 " |
5 | | | | | |
6 | | | | | |
7 | | | | | |
8 | | | | | |
9 | | | | | |
10 | | | | | |
11 | | | | | |
12 | | | | | |
13 | | | | | |
14 | | | | | |
جمع کل | جمع کل | جمع کل | جمع کل | جمع کل | 55 / 127 |
ردیف | تاریخ | متراژموردنیاز | نحوه خرید یا واگذاری | بهای هر متر مربع | بهای کل | سایر هزینه های مربوطه | مبلغ کل | مبلغ کل |
ردیف | تاریخ | متراژموردنیاز | نحوه خرید یا واگذاری | بهای هر متر مربع | بهای کل | سایر هزینه های مربوطه | پرداخت شده | باقیمانده |
| | | | | | | | |
| | | | | | | | |
| | | | | | | | |
| | | | | | | | |
| | | | | | | | |
| | | | | | | | |
| | | | | | | | |
| | | | | | | | |
| | | | | | | | |
شرح عملیات | متراژمورد نیاز | قیمت هرمتریا تر مربع | قیمت کل |
تسطیح و خاکبرداری | | | |
دیوارکشی | | | |
خیابان کشی | | | |
جدول بندی | | | |
فضای سبز | | | |
پارکینگ | | | |
روشنایی محوطه | | | |
جمع | | | |
ردیف | نوع ساختمان | تعداد | متراژ | مصالح مورد نیاز | هزینه هرمترمربع | هزینه کل | ملاحظات |
1 | ساختمان تولیدی | | | | | | |
2 | ساختمان اداری | | | | | | |
3 | ساختمان رفاهی | | | | | | |
4 | انبار مواداولیه وقطعات یدکی | | | | | | |
5 | انبارکالای ساخته شده | | | | | | |
6 | ساختمان پست برق | | | | | | |
7 | ساختمان نگهبانی | | | | | | |
8 | ساختمان مسکونی | | | | | | |
9 | سایر... | | | | | | |
| جمع کل | | | | | | |
ردیف | اقلام مورد نیاز | تعداد | هزینه واحد(هزارریال) | هزینه کل (میلیون ریال) |
1 | سه پایه نقاشی | 24 | 3 /0 | 2/4 میلیون ریال |
2 | وسایل نقاشی | - | - | 8/2 میلیون ریال |
3 | | | | |
4 | | | | |
5 | | | | |
6 | | | | |
7 | | | | |
8 | | | | |
ردیف | شرح تأسیسات | تعداد/مقدار
(واحد) | مصرف سالیانه | هزینه یک واحد
(ریال) | هزینه کل | هزینه حمل و نصب | جمع کل
(ریال) | ملاحظات |
1 | حق انشعاب برق | | | | | | | |
2 | ترانسفورماتور | | | | | | | |
3 | کابل کشی | | | | | | | |
4 | تابلوها | | | | | | | |
5 | سایرتجهیزات برق رسانی | | | | | | | |
6 | سیستم تهویه | | | | | | | |
7 | ژنراتور | | | | | | | |
8 | حق انشعاب آب | | | | | | | |
9 | حفرچاه وتجهیزات لازم | | | | | | | |
10 | احداث منبع هوایی | | | | | | | |
11 | دستگاه تصفیه و مخزن ها | | | | | | | |
12 | تانکرها | | | | | | | |
13 | کمپرسور | | | | | | | |
14 | دیگ های بخار | | | | | | | |
15 | سیستم فاضلاب | | | | | | | |
16 | سیستم اطفای حریق | | | | | | | |
17 | سایر | | | | | | | |
ردیف | نام ماشین آلات و تجهیزات | مشخصات فنی | ظرفیت و قدرت | شرکت سازنده | تعداد | قیمت هرواحد | قیمت کل | هزینه های داخلی | قیمت کل |
| | | | | | | | | |
جمع | | | | | | | | | |
ردیف | نام وسایط نقلیه | مشخصات فنی | کشور سازنده | تعداد | قیمت
(سیف /سی انداف)
(ارز) | هزینه های داخلی
(ریال) | قیمت کل
(ریال) | خرید داخلی
(قیمت کل-ریال) |
| | | | | | | | |
جمع | | | | | | | | |
ردیف | شرح وسایل | تعداد | مشخصات فنی | قیمت یک واحد
(ریال) | قیمت کل (ریال) | هزینه حمل و نصب | جمع کل |
1 | میز وصندلی اداری | 1 سری | | | | | 5/ 1 |
2 | میز وصندلی کنفرانسی | 1 سری | | | | | 4/1 |
3 | کمد وفایل | 1 سری | | | | | 5/1 |
4 | صندلی چرمی | 22 دستگاه | | | | | 2 |
5 | میز وصندلی استاد | 4 سری | | | | | 6/0 |
6 | کتابخانه | 1 | | | | | 2/0 |
7 | خط تلفن | 1 | | | | | 1 |
8 | گوشی تلفن | 1 | | | | | 2 |
9 | سایر لوازم | 1 | | | | | 1 |
ردیف | موادمورد نیاز | محل تهیه | ظرفیت مورد انتظار | میزان مصرف یک واحد محصول(با توجه به ضایعات عادی) | مصرف کل | قیمت یک واحد | ارزش سیف/
سی انداف با قیمت داخلی
(ریال) | هزینه های داخلی
(ریال) | قیمت کل در کارخانه |
| | | | | | | | | |
ردیف | محل خدمت | تعداد | حقوق و مزایای ماهانه | حقوق و مزایای سالیانه (15 ماه) | بیمه سهم کارفرما | دستمزد مستقیم تولید | دستمزد غیر مستقیم تولید | اداری وتوزیع و فروش | ملاحظات |
1 | مدیر | 1 | 4/1 | 46/23 | 86/3 | | | | |
2 | منشی | 1 | 9/0 | 09/15 | 48/2 | | | | |
3 | مربی | 6 | 9/0 | 6/75 | 0 | | | | |
4 | آبدارچی | 1 | 8/0 | 41/13 | 21/2 | | | | |
5 | | | | | | | | | |
6 | | | | | | | | | |
7 | | | | | | | | | |
8 | | | | | | | | | |
ردیف | شرح | واحد | ظرفیت مورد انتظار | مصرف سالیانه | هزینه هرواحد | هزینه کل (ریال) | ملاحظات |
1 | برق مصرفی | | | | | 6 | |
2 | آب مصرفی | | | | | 3 | |
3 | گاز | | | | | 6 | |
4 | گازوئیل | | | | | | |
5 | بنزین | | | | | | |
6 | نفت | | | | | | |
| حجم کل | | | | | 15 | |
ردیف | شرح | درصد | مبلغ کل هزینه |
1 | ساختمان ها | | |
2 | ماشین آلات و تجهیزات | | |
3 | تأسیسات | | |
4 | وسایط نقلیه | | |
5 | وسایل فنی و آزمایشگاهی | 10% | 1 میلیون ریال |
6 | وسایل اداری و کارگاهی | 3% | 4/0 میلیون ریال |
جمع | | | 4/1 میلیون ریال |
ردیف | عنوان پست سازمانی | تعدادنفرات | شرح وظایف |
1 | مدیر | 1 | نظارت کلی |
2 | منشی | 1 | جوابگوی به ارباب رجوع – تلفن |
3 | مربی | 6 | آموزش |
4 | آبدارچی | 1 | نظافت و سرویس دهی |
5 | | | |
6 | | | |
7 | | | |
8 | | | |
9 | | | |
ردیف | مراحل اجرای کسب وکار | زودترین زمان شروع | زودترین زمان خاتمه | دیرترین زمان شروع | دیرترین زمان خاتمه | زمان شناوری |
| | | | | | |
شرح | مبلغ (هزارریال) |
زمین | |
محوطه سازی | |
ساختمان سازی | 120 میلیون ریال |
ماشین آلات و تجهیزات و وسایل آزمایشگاهی | 10 " |
تأسیسات | |
وسایل حمل و نقل | |
وسایل دفتری | 2/ 12 " |
اقلام پیش بینی نشده(10 درصد اقلام بالا) | |
جمع کل | 142 " |
شرح | مبلغ (هزارریال) |
هزینه های تهیه طرح ،مشاور،اخذمجوز،حق ثبت ها، قراردادهای بانکی و... | 4 میلیون ریال |
هزینه آموزش پرسنل (2%حقوق و دستمزد سالیانه) | |
هزینه راه اندازی تولید آزمایشی (15 روز هزینه های آب و برق ،سوخت و مواداولیه) | |
جمع کل | 4 میلیون ریال |
شرح | مبلغ (هزارریال) |
مواداولیه و بسته بندی | |
تنخواه گردان (یک ماه هزینه حقوق و آب و برق و تلفن و سوخت و مواداولیه و...) | 95/13 میلیون ریال |
موجودی کالا | |
جمع کل | 95 /13 میلیون ریال |
شرح | سهم متقاضی | سهم متقاضی | تسهیلات بانکی | تسهیلات بانکی |
شرح | مبلغ | درصد | مبلغ | درصد |
سرمایه ثابت | | 30 | | 30 |
سرمایه در گردش | | 30 | | 30 |
کل سرمایه گذاری | 45/17میلیون ریال | 30 | 150 میلیون ریال | 30 |
شرح | ارزش دارایی | درصد | هزینه استهلاک سالیانه |
محوطه سازی | | | |
ساختمان سازی | | | |
ماشین آلات و تجهیزات و وسایل آزمایشگاهی | 10 میلیون ریال | 20% | 2 میلیون ریال |
تأسیسات | | | |
وسایل حمل و نقل | | | |
وسایل دفتری | 2 /12 " | 10% | 2 /1 میلیون ریال |
اقلام پیش بینی نشده | | | 2/3 میلیون ریال |
جمع کل | جمع کل | جمع کل | |
شرح | مبلغ (هزارریال) |
هزینه مواد اولیه و بسته بندی | |
هزینه حقوق و دستمزد | 555/127 میلیو ن ریال |
هزینه انرژی (آب ،برق و سوخت) | 5 " |
هزینه تعمیرات و نگهداری | 4/ 1 " |
هزینه پیش بینی نشده (5% اقلام بالا) | 6/8 " |
هزینه اداری و فروش (1%اقلام بالا) | 25 " |
هزینه تسهیلات مالی (سودیک سال تسهیلات بانکی ) | - |
هزینه بیمه کارخانه (2 درهزار سرمایه ثابت) | - |
هزینه استهلاک | 2/2 " |
هزینه استهلاک قبل از بهره برداری (20% هزینه های قبل از بهره برداری | - |
جمع کل | 7/180 " |
شرح هزینه | هزینه متغیر | هزینه متغیر | هزینه ثابت | هزینه ثابت | هزینه کل
(هزارریال) |
شرح هزینه | مقدار | درصد | مقدار | درصد | هزینه کل
(هزارریال) |
مواداولیه و بسته بندی | 25 | 100 | - | 0 | 25 میلیون ریال |
حقوق و دستمزد | 64/44 | 35 | 91/82 | 65 | 55/127 " |
هزینه انرژی(آب ،برق و سوخت) | 12 | 80 | 3 | 20 | 15 " |
تعمیرات و نگهداری | 1/1 | 80 | 3/0 | 20 | 4/1 " |
پیش بینی نشده | 4/7 | 85 | 2/1 | 15 | 6/1 " |
اداری و فروش | 96/4 | 100 | - | 0 | 16 /4" |
هزینه تسهیلات مالی | - | 0 | - | 100 | - |
بیمه کارخانه | - | 0 | - | 100 | - |
هزینه استهلاک | - | 0 | 2/3 | 100 | 2 /3 " |
استهلاک قبل از بهره برداری | - | 0 | 1 | 100 | 1 " |
جمع کل | 90 | | 71/91 | | 71 / 186 |