طرح توجیهی آموزشگاه هنر های تجسمی فرشاد

تعداد صفحات: 32 فرمت فایل: word کد فایل: 3702
سال: نامشخص مقطع: صنایع دسته بندی: صنایع دستی-هنر
قیمت قدیم:۱۰,۵۰۰ تومان
قیمت: ۶,۵۰۰ تومان
دانلود مقاله
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه طرح توجیهی آموزشگاه هنر های تجسمی فرشاد

    - بخش معرفی

    الف- نام ونشانی متقاضیان

    حقیقی

    حقوقی

    نام ومشخصات سهامداران عمده :

    ب- مشخصات محل اجرای طرح :

    استان: مرکزی

    شهرستان :اراک

    بخش : مرکزی

    ابعاد ومساحت محل اجرای طرح

    یک باب ساختمان اداری با مساحت 90 متر مربع

    نزدیکترین شهر وفاصله آن تا محل کسب و کار

    د ر مرکز شهر

    فاصله محل استقرارکسب و کار تا جاده اصلی  ،نوع راه و جاده مربوطه

    خیابان اصلی واقع است .

    امکانات تأمین موادو لوازم در محل

    لوازم آموزشی از سطح شهر تهیه می شود.

    امکانات تأمین نیروی  کار ماهر در منطقه

    استفاده از نیروهای مجرب و باسابقه کافی جهت تدریس

    ترسیم کروکی  زمین محل استقرر کسب و کار

    ج- عنوان محصول یا محصولات (کالا/خدمات) و ظرفیت تولید:

    د- میزان سرمایه گذاری :

    و- میزان اشتغال زایی طرح (پیش بینی ):

    9 نفر

    ه - اعلام محرمانه بودن طرح (در صورت لزوم )

    2- خلاصه مدیریتی /اجرایی

     

    عدم توجه کافی به مبحث آموزش هنر در نظام  آموزشی کشور از یک سو و اوقات فراغت نوجوانان و جوانان که پیامد تعطیلات دراز مدت مدارس و دانشگاههای در فصل تابستان  است وا ز مهم ترین فرصت های دانش آموزان و دانشجویان به منظور کسب مهارت در رشته های هنری یا فنی به شمار می رود موجب احساس نیاز به فراگیری هنر ، به صورت خارج از برنامه رسمی آموزشی شده است . دراین میان هنرهای تجسمی جایگاه  خاص بین نوجوانان و جوانان داراست . به دلیل بومی بودن هنرهایی مانند خوشنویسی ونقاشی ایرانی ( مینیاتور) ، اقبال عمومی بری فراگیری آنها در کنار هنرهای پایه ای مانند طراحی ونقاشی و گرافیک رو به افزایش است .

    آموزشگاه های هنری آزاد مراکزی هستند که می توانند خلاء موجود در نظام آموزش و پرورش کشور در مورد آموزش موثر هنر را پر کرده و در این رهگذر گامی در جهت ارتقای سطح فرهنگ عمومی بردارند.

    طرح حاضر که به احداث آموزشگاه تجسمی با ظرفیت چهار کلاس برای آموزش هنر جویان در رشته های خوشنویسی , طراحی ، نقاشی ، گرافیک و مینیاتور اختصاص دارد نیز قادر است ضمن حصول به هدف فوق الذکر ، نقش مهمی در غنی سازی اوقات فراغت پس از ساعات اشتغال به تحصیل یا تابستانی دانش آموزان و دانشجویان برعهده گیرد.

    ضمن اینکه با اجرای این طرح در کنار دستیابی با بازده مناسب اقتصادی ، زمینه اشتغال نیروهای متخصص و هنرمند فراهم می گردد . همچنین این طرح دارای این قابلیت است که در قالب تعاونی های بانوان به مرحله اجرا درآید. 

     

    3- تجزیه و تحلیل صنعت

    الف- تجزیه و تحلیل محیطی

    محیط کسب وکار

    در واقع طرح ارائه شده جهت خدمت رسانی به کلیه افراد که تمایل به یادگیری هنرهای تجسمی را داشته باشد در سطح شهرستان اراک ارائه می گردد. با توجه به اوقات فراغت دانش آموزان و دانشجویان و جهت کسب مهارت های لازم هنری می باشد . محل مورد نظر که یک محل جهت یادگیری هنرهایی از قبیل نقاشی – گرافیک – طراحی – خوشنویسی فرصت مناسبی است که کسانی که تمایل به یادگیری هنر دارند به یک محل مراجعه کند تا توجه به اساتید باتجربه به یادگیری آن بپردازند.

     

    فرهنگ (اعتقادات مذهبی ،فرهنگ مصرف ،آداب و رسوم )

    با توجه به فرهنگ اصیل ایرانی که تمایل زیادی به هنر دارن زمینه فرهنگی را در سطح هنردوستان افزایش می یابد وقتی به دلیل بومی بودن هنرهایی مانند خوشنویسی و نقاشی ایرانی این خود باعث اشائه فرهنگ درسطح شهر می شود . و در این بین به هیچ گونه اعتقادات ورسم و  رسوبات مانع از پیشرفت کار نخواهد شد . حتی علاقه هم افراد به این هنرها باعث کمک به رشد آن خواهد شد.

    اقتصاد

    با توجه به اینکه این نوع هنرها حتما نیاز نیست که کسی آن را در حد حرفه ای تسلط داشته باشد لذا با توجه به آگاهی افراد از میزان هزینه آن واینکه توانایی پرداخت هزینه کلاسها را دارند دراین آموزشگاه ها شرکت می کنند. لذا یادگیری این هنر خود می تواند در آینده منبع در آمدی برای لذا که در دوره ها شرکت می کنند چه از طریق تدریس وچه از طریق ارائه کارهای خود داشته باشند.

    تغییرات جمعیتی

    افزایش جمعیت باعث افزایش مراجعه جمعیت یادگیری این نوع هنرها می باشد لذا افزایش جهت نه تنها مانعی نیست جهت ادامه فعالیت دراین طرح که حتی باعث رونق آن هم می شود. و به دلیل علاقه تمامی استانها به این نوع هنرها به صورت ذاتی لذا تغییرات جمعیت مانعی برای پیشرفت آن نخواهد بود.

    ب- تجزیه و تحلیل بازار

    اندازه بازارو نرخ رشد

    عوامل همچون صنعت می توانند تأثیر مستقیم در نرخ رشد بازار داشته باشد چون با پیشرفت صنعت طراحی های جهت کارهای صنعتی نیاز به افراد کارشناسی و متخصص دارد که فناوری جدید هم رابطه  مستقیم با برخی ازاین رشته ها دارد. خو ب البته تورم هم با توجه به نرخ تابلوها ونقاشی های کشیده شد کار های گرافیکی و طراحی ها تغییر خواهد نمود ولی پیشرفت صنعت وفناوری کمک شایانی خواهد کرد.

    بررسی روندهای بازار

    با توجه به علاقه اگر انسان ها مخصوصا قشر جوان به این نوع هنرها و با توجه به وجود نیروهای متخصص بازار رو به رشدی خواهد داشت .

    ساختار بازار

    با توجه به صرفا خدماتی بودن طراح و نداشتن محصول انتظار می رود که بصورت رقابتی فعالیت کنند و عوامل موفقیت استفاده از اساتید با تجربه و خوش سلیقه می باشد.

    بررسی رقبا

    رقبا غالبا آموزشگاه هایی دراین زمینه می باشندکه با توجه به ارائه بسیار مطلوب طرح و کمبود این نوع آموزشگاه ها در سطح شهر با توجه جمعیت مشتاق به نظر می رسد رقبا تأثیری در ادامه فعالیت طرح نداشته باشد .

    تجزیه و تحلیل عرضه و تقاضا

    با توجه به بحث خدماتی در این طرح تقاضا یادگیری هنر و عرضه آموزش درست و بسیار مفید می باشد . پس بعد از هر دوره میزان مهارت هنر آموز نشانه میزان بهره گیری ازاین طرح واستفاده از اساتید می باشد .

    بررسی فرصت صادرات و واردات محصول

  • فهرست و منابع طرح توجیهی آموزشگاه هنر های تجسمی فرشاد

    فهرست:

    ندارد.
     

    منبع:

    ندارد.

طرح توجیهی طرح توجیهی آموزشگاه هنر های تجسمی فرشاد , طرح کارآفرینی طرح توجیهی آموزشگاه هنر های تجسمی فرشاد , طرح توجیهی طرح توجیهی آموزشگاه هنر های تجسمی فرشاد , پروژه کارآفرینی طرح توجیهی آموزشگاه هنر های تجسمی فرشاد , نمونه طرح کسب و کار طرح توجیهی آموزشگاه هنر های تجسمی فرشاد , Business plan با موضوع طرح توجیهی آموزشگاه هنر های تجسمی فرشاد
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت