دانلود طرح کسب و کار تولید گوشت شتر مرغ

تعداد صفحات: 22 فرمت فایل: word کد فایل: 3160
سال: نامشخص مقطع: کشاورزی و دامپروری دسته بندی: شیلات-دامداری-دامپروری- طیور
قیمت قدیم:۱۴,۰۰۰ تومان
قیمت: ۱۰,۰۰۰ تومان
دانلود فایل
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه دانلود طرح کسب و کار تولید گوشت شتر مرغ

    شرح کسب و کار

    تهیه گوشت شترمرغ که باعث می شود مردم از همه نوع گوشت از جمله گوشت ماهی که به صورت کنسرو آماده است گوشت مرغ و... که استفاده می کنند ولی به دلیل اینکه بعضی از مردم به علت گرانی و یا نبود امکانات نمی توانند استفاده کنند و استفاده از آن امکان پذیر نیست یا به دلیل نبودن و یا گران بودن، ولی کنسرو شترمرغ این امکان را می دهد که همه مردم بتوانند از آن استفاده کنند هم با قیمت ارزان و هم به سادگی به آن دست یابند هم از خاصیت هایی که دارد بتوانند استفاده کنند و هدف از این طرح این است که مردم بتوانند از گوشت هایی که بدنشان به ویتامین ها و پروتئین هایش نیاز دارد استفاده کنند و به سادگی به آن دست یابد.

    الف) چشم انداز: ما می خواهیم عرضه کننده گوشت شترمرغ به بازار شویم و از این طریق همه بتوانند استفاده کنند با قیمت مناسب و دسترسی آسان

    مأموریت: این است که مشتریان بتوانند از این کنسرو را با قیمت کم خوشمزه و آسان و کاملاً سالم و بهداشتی بهره مند شود.

    ب) بازار هدف و مشتریان بالقوه

    مشتریان چه کسانی هستند؟ مشتریان تمام افراد جامعه هستند که می خواهند از این محصول استفاده کنند.

    چرا در یک بازار رقابت محصول شما را می خرند؟ چون محصول در بازار نیست و هم سالم بهداشتی قیمت مناسب و هم محصولیست که مشتریان شاید نتوانند آن را به راحتی پیدا کنند.

    ویژگی منحصر به فرد محصول شما چیست؟ اینکه برای اولین بار در بازارست و مردم میل دارند که چنین محصولی را استفاده کنند اما به دلیل گران بودن و یا عدم دسترسی نتوانسته اند آن را تهیه کنند ولی الان با قیمت مناسب و دسترسی آسان به دست می آورند.

    رقبا: رقبا کسانی هستند که از آمدن این محصول به بازار سعی می کنند محصول را بد نشان دهند و یا محصول خود را بیشتر در بازار توسعه دهند تا محصول آنها در نظر مردم بیشتر شود و فروش محصول خود را در بازار افزایش دهند و این محصول روند رشد بسیار خوب و رشد آن در بازار بسیار زیاد است چون یک محصول منحصر به فرد است و جز یکی از محصولاتی است که مردم تا حالا از آن استفاده نکرده اند.

    ج) برنامه ها:

    اهداف شخص مورد نظر زمان رسیدن به هدف مکان هزینه توضیحات
    1- تأسیس کارخانه کنسروسازی مدیر اجرایی 6 ماه بعد از تأسیس شرکت خراسان رضوی 300 میلیون تأمین هزینه ها با استفاده از وام های بانکی و سرمایه های سهامداران
    2- توزیع محصولات در سطح استانهای خراسان مدیر بخش بازاریابی و تبلیغات 1 سال بعد از تأسیس شرکت استانهای کشور 100 میلیون افتتاح سایت اینترنتی تبلیغ شبکه ی تلویزیونی استان و روزنامه ها
    3- توزیع در سطح کشور بازاریابی و تبلیغات 3 سال بعد از تأسیس سطح کشور 200 میلیون تبلیغ در سطح کشور به وسیله ی تلویزیون و روزنامه ها و قرعه کشی جوایز مختلف برای جلب مشتری
    4- تأسیس شعبه ی 2 کارخانه مدیر اجرایی 5 سال بعد از تأسیس شرکت غرب کشور 300 میلیون افزایش تولید و کاهش هزینه های حمل و نقل
    5- صادر کردن محصولات به کشورهای همسایه مدیر بخش بازاریابی و تبلیغات 7 سال بعد از تأسیس شرکت کشورهای همسایه 200 میلیون تبلیغ در رسانه های گروهی کشورهای همسایه و بهبود کیفیت

     

    قیمت گذاری

    استراتژی خود را جهت تعیین قیمت نهایی محصولات بیان نماید به هزینه های عده ای که تولید محصول شما را تحت تأثیر قرار می دهد

    قیمت گذاری یک کالا و یا خدمت تابعی است از:

    نیروی کار مستقیم: تعداد کارگران، هزینه های مالی، هزینه های تهیه ماشین آلات و تجهیزات

    مواد اولیه: 1- گوشت شترمرغ 200 گرمß 2600 تومان. قیمت هر قوطی= 50 تومان- مواد افزودنی= 100 تومان

    سربار و یا هزینه های غیرمستقیم تولید: هزینه های متفرقه مثل حقوق کارمندان و کارگران، حمل و نقل= 200

    قیمت تمام شده= 2950 تومان+ 10٪ سود که می شود 295= قیمت کلی فروش 3245 تومان

    قیتمی که کالا دست مشتری می رسد 3245 + 20٪ سود= 3894 = {649}

    محاسبه قیمت تمام شده و قیمت گذاری خرده فروشی

    - موضع گیری رقابتی= در صورت پیداشدن رقیب سود کارخانه به 7 درصد کاهش پیدا خواهد کرد و برای کاهش قیمت و افزایش کیفیت کالا هزینه خواهد شد و پس از جذب مشتری بیشتر قیمت و میزان سود به همان حالت اول برمی گردد و چنانچه رقیبی از نظر قیمت و کیفیت وجود نداشت سود شرکت تا 13 درصد افزایش خواهد یافت که از قیمت نهایی تامین خواهد شد و بخشی از آن برای افزایش بازدهی به حقوق و مزایای کارمندان و کارگران افزوده می شود و در صورت صادر شدن محصولات به نقاط دیگر هزینه ی حمل و نقل به قیمت تمام شده افزوده می شود.

    قیمت گذاری کمتر از رقبا= در صورتی که کمتر از رقبا قیمت گذاری شود اگر محصول از نظر کیفیت خوب باشد مشتری زیاد می شود و در این حالت قیمت کمتر از رقبا 10٪ خواهد بود.

    قیمت گذاری بالاتر از رقبا= 5٪ بالاتر از رقبا خواهد بود. برای محصولات با کیفیت می توان چند قیمت گذاشت.

    آیا بازار هدف شما نسبت به قیمت حساس است؟ بله

    ارزش مورد نظر مشتریان شما چیست آن قیمت نشان دهنده ی ارزش درک شده محصول شماست؟ بله

    ما این محصول را به مشتری ساخته ایم تا او *** استفاده کند و از آن خوشش بیاید و دوباره سراغ این محصول بیاید پس در این جا ارزش مشتری خیلی زیاد است چون این محصول مال مشتری ست و هدف ما جلب نظر مشتری است.

    آیا شما مبنای ** برای تحقیقات خود در فروش مداوم، خرده فروشی، توزیع، حجم فروش دارد.

    وقتی یک کارخانه یا یک محصول جدید ساخته می شود هدف از آن فروش و عرضه آن است و باید نقطه مشخصی برای فروش مداوم و خرده فروشی و حتی توزیع داشته باشیم اگر محصول در تمام دوره های سال ساخته شود فروش مداوم داریم خرده فروشی هم یکی از روشهای فروش و توزیع کالاست

    توزیع و حجم فروش هم باید مشخص باشد.

    ما می خواهیم در هنگام شروع کار محصول خود را به بازارها و فروشگاه های کوچک بفرستیم و بعد قیمت آن و فروش آن را زیاد کنیم ما در بدو کار به دنبال افزایش قیمت یا کل قیمت تمام شده *** پس قیمت در بدو کار اهمیت ندارد مهم جلب نظر مشتری و اینکه مشتری و مصرف کننده چقدر از این محصول خوشش می آید از آن استفاده می کند. پس هدف جلب مشتری است.

    شرح منابع انسانی

    1- سوابق کاری افراد در زمینه کسب و کار مربوطه: افراد باید سوابق کاری در این زمینه داشته باشند هر چقدر این سابقه کم باشد اما باید یک *** مربوط به کارخانه، دستگاه ها، تجهیزات و... داشته باشد زیرا سابقه افراد نقش مهمی در کار آنها دارد.

    2- سوابق تحصیلی، آموزشی و مهارت های افراد: تحصیلات افراد زیاد مد نظر نیست و بیشتر سوابق افراد مهم است البته باید افراد تحصیل کرده هم در کارخانه برای نظارت و کیفیت و کمیت محصول وجود داشته باشد مهارت افراد در زمینه های مختلف خیلی مهم است و خیلی می تواند در شرکت کمک کند.

    آموزش اگر افراد هیچ اطلاع یا مهارت و یا تحصیلات نداشته باشد باید به آنها در مورد کار آموزشهای لازم را داد.

     

    آموزش اگر افراد هيچ اطلاع يا مهارت و يا تحصيلات نداشته باشد بايد به آنها در مورد کار آموزشهاي لازم را داد.

    4- تجهيزات:

    5- سازمان کسب و کار

    انواع شرکت هايي که در ايران امکان فعاليت در آنها فراهم است.

    شرکت هاي صنابع غذايي سهام مانده مهنام. فرز توليد. شاداب خراسان

    د خارج از کشور: شرکت هاي Deanfools, KeHog, sosco و فرانسوي (Danone) سويسي (Nestle) مثلاً شرکت فرز توليد چون محصولات باکيفيتي توليد مي کند و هم ارزان و هم مشتريان و خريداران و طرفداران زيادي دارد و هزينه هاي کمتر در توليد محصول و فروش بيشتر و محصولات با کيفيت خوب

    2- شرکت با مسئوليت محدود: اين نوع شرکت به گونه اي است که افرا سهام دار آن به ميزان که سرمايه گذاشته اند در مقابل بدهي ها و قروض شرکت تقصير دارند مثلاً اگر يک سوم شريک شده اند و سرمايه گذاشته اند يک سوم از بدهي ها و خرج قرض ها را به عهده دارد و سرمايه گذار به ميزان که سرمايه گذاشته سود و زيان مي برد.

    6- موقعيت استقرار: در محلي نزديک دام داري و يا پرورش شترمرغ نزديک به مرکز فروش و ذبح دام زيرا نزديک به مواد اوليه (شترمرغ) است مي توان براي حمل و نقل آن از وسايل کمتري استفاده کرد و همچنين محصول اوليه آسيب نمي بيند نزديک مرکز فروش براي اينکه موادي که توليد مي شود به محل فروش نزديک تر و حمل و نقل آنها آسان تر شود

    تأمين کنندگان همان مرکزي که دام در آن پرورش داده مي شود و هم کشتارگاه نزديک باشد و توزيع کنندگان با استفاده از ماشين آلات و وسايل و کانتينر توزيع مي کنند که اگر نزديک مرکز فروش باشد اين کار آسان تر است.

    هزينه ها: محلي که هزينه ي کمتري براي خريد اجاره يا رهن مناسبتر است اما بايد موقعيت زمين و همچنين فضاي کافي داشته باشد و دور از کارخانه هاي مواد شيميايي باشد و قيمت زمين مناسب باشد.

    7- طرح عمليات توليد

    توضيحي در مورد گوشت (شترمرغ) که در تهيه کنسرور مورد استفاده قرار مي گيرد.

    جدول شماره 1

    مقايسه گوشت شترمرغ با ساير گوشت ها جدول شماره 2

    مشخصات ظاهري

    رنگ: گوشت شترمرغ قرمز و طعم آن بيشتر گاو است ولي گوشت طيور (شترمرغ) داراي بوي فيبر کوتاه است.

    طعم: گوشت شترمرغ از هر گوشت ديگري هضمش راحت تر است به علت ترد بودن و زودپز بودن آن و تقريبا 3/2 درصد گوشت شترمرغ قابل خوردن است.

    گوشت شترمرغ به عنوان يک منبع پروتئيني حيواني در رژيم غذايي انسان داراي چربي کم پروتئين مناسب کلسترول پائين آهن زياد مي باشد همانگونه که در جدول شمره 1 مشاهده مي شود چربي کربوهيدرات، پتاسيم، کلسيم و آهن به ترتيب 12/2، 14، 1>، 320 ، 14، 2/1 گرم به ازاي هر صد گرم گوشت و ميزان منيزيم و فسفر به ترتيب 25 و 160 ميلي گرم در هر 100 گرم گوشت شترمرغ است. اگر مقدار چربي و کلسترون را در جدول شماره 2 مشاهده کنيد متوجه خواهيد شد که گوشت شترمرغ بدون ترديد گوشت برتر است و ارزش سلامتي براي قلب و سيستم گردش خون را دارد. در جدول 2 گوشت شترمرغ در مقايسه با گوشت گاو و مرغ به ترتيب 61٪ و 50٪ چربي کمتري دارد همان گونه که در جدول شماره 2 مشاهده مي شود ميزان کلسترول آن نسبت به گوشت گاو، مرغ، خوک و گوسفند کمتر مي باشد ميزان کالري کمتر نسبت به گوشت گاو، مرغ، گوسفند، بوقلمون و خوک دارد مقدار آهن گوشت شترمرغ نسبت به گوشت هاي ديگر بيشتر است. ميزان اسيد نوکلئيک که بدن انسان قادر به ساخت آن نمي باشد ولي براي متابوليسم بسيار ضروري است در گوشت شترمرغ خيلي بالاست در عين حال ميزان کلسترول آن پائين است گوشت شترمرغ در مقايسه با گوشت هاي ديگر ميزان بالايي از عناصر کمياب مانند روي و منيزيم را دارد اين گوشت نيازبدن به ويتامين نياسين را تأمين کرده و نسبت به ساير گوشت ها مقادير بيشتري ويتامين D , A که ديگر گوشت ها فاقد آن هستند، علاوه بر آن ويتامين B2 , B1 تأمين مي کند.

    و در نهايت گوشت شترمرغ مشکل بيماري جنون گاوي را ندارد.

    ارزش غذايي

    يک آزمايش 28 روزه با 28 نفر در دانشگاه تکزاس طراحي شده براي زنها از رژيم غذايي با 1500 کالري و براي مردها با 2000 کالري توسط متخصصين استفاده شد و تست خون نيز توسط پزشک متخصص انجام شد در اين آزمايش گوشت قرمز برتر (شترمرغ) در وعده غذايي استفاده شد در پايان آزمايش مشاهده شد که زنها به ميانگين 6/1٪ پوند و مردها 14/16٪ پوند کم کردند و سطح کلسترول نيز به پائين تر از مقدار آن قبل از شروع آزمايش بود.

    با توجه به ارزش بالاي گوشت شترمرغ اين گوشت براي ورزشکاران و به طور کلي براي تمام کساني که مجبور به انجام فعاليت هاي بسيار طولاني هستند و نيز براي افراد در دوره ي نقاهت توصيه مي شود در بسياري کشورهاي اروپايي جريان قلب براي بيمارانشان قبل و بعد يا به عنوان پيشگيري از بيماري هاي قلبي و عروقي توصيه مي شود.

    اصول کلي کنسروسازي

    انتخاب مواد اوليه: در بعضي از دامداريها گاهي برايرشد سريع از هورمون استفاده مي کند که بايد در حد مجاز باشد و يا براي درمان بيماري هاي دامي از داروها و آنتي بيوتيک ها استفاده مي کنند که تا چند روز پس از درمان مقدار آنها در اندامها و فرآورده هاي دامي زياد است و مي تواند سلامت مصرف کننده را به خطر بياندازد و يا تغييرات نامطلوبي در کيفيت فرآورده ها نهايي ايجاد کند که بايد از بين برد.

    نگهداري: پس از ذبح دام بايد آن را در آب نمک قرار داد و در زمان انجماد مقداري آب روي آن پاشيد بايد در دماي ثابت نگهداري شود و از تغييرات نوسانات دما و افت ولتاژ قطع و وصل جريان جلوگيري کرد.

    ارزيابي: بو: بايد داراي بوي طبيعي دام باشد و بوي خرابي ندهد رنگش بايد قرمز و بافت مناسب داشته باشد پوست بايد داراي رنگ طبيعي (مايل به قرمز) باشد. PH: بايد خنثي يا کمي اسيدي باشد.

    آماده کردن براي فرآيند: بايد استخوان ها جدا شده و گوشت ها به قطعات يکنواخت درآيند براي اين منظور از برش هاي طولي استفاده مي شود و خون ميان بافتي بايد تا حد مناسب خارج شود در غير اينصورت طي عمليات دمايي و نگهداري اثرات سويي در رنگ محصول به وجود مي آيد درست پيش از پر کردن قوطيها و اوامر عمليات کنسروسازي لازم است گوشت را خوب شسته و تمام آلودگي ها و زوايد آن جدا شود و بهتر است اين کار با استفاده از آب کلرينه انجام شود و پس از آن از بين بردن کلر بايد يک بار ديگر با استفاده از آب شسته شود.

    اثرات ناخالصي هاي نمک

    الف- بر روي ميزان نفوذ آب به داخل گوشت تأثير دارد وجود مقاديري حدود 7/4٪ کلر و منيزيم ميزان نفوذ را زماني حدود 2 روز به تأخير مي اندازد.

    ب- ناخالصي هاي نمک بر روي رنگ و حالت فيزيکي اثر دارد و نمک هاي نيترات و نيتريت و نمک هاي آهن و مس در اين نقيصه موثرند.

    ج- ناخالصي ها بر روي مزه و طعم محصول نهايي هم اثر دارند. اين تأثير*** از واکنش هاي مربوطه است.

    ويژگي هاي نمک مناسب براي کاربرد در کنسرو ماهي

    کلر و سديم 5/95٪، آب 4/2٪، سولفات کلسيم 08/1٪، کلر و منيزيم 3/0٪، کلروکلسيم 24/0٪، سولفات منزيم 17/0٪ و مواد غيرمحلول حداکثر 4/0٪

    *** مربوط به يون هاي آهن و مس است و بيانگر اين است که نمک براي اين منظور مناسب نيست اگر در نمک مورد مصرف مقدار آهن به 3PPM و مس به PPM5/0 بر سر لکه هاي قهوه اي يا زرد روي محصول ظاهر مي شود.

    دوددادن گوشت

    براي بهبود طعم فرآورده هاي نهايي و حذف آب گوشت مي توان از اين فرآيند استفاده نمود اين کار به ويژه براي توان مناسب است براي دود دادن از روشهاي مستقيم و غيرمستقيم شامل دود گرم، دود سرد، دود مايع و الکترواستاتيک در اطاقکها يا تونلهاي ويژه استفاده مي شود دود يک سيستم کلريدي است که دربرگيرنده حدود 200 ترکيب شيميايي مانند الکل ها، اسيدها، ستونها، آنتي اکسيدان ها، فنل ها و هيدروکربنهاي حلقوي است که بر روي طعم، رنگ، بو، و مزه، تردي بافت، قابليت نگهداري، کاهش بار آلودگي، جلوگيري از اکسيداسيون ترکيبات ماهي تأثير دارند به علاوه دود دادن موجب حذف رطوبت اضافي آن مي شود و در بعضي کارخانه هاي کنسرو به جاي پخت مقدماتي و استفاده از هواي داغ از اين راه براي حذف رطوبت اضاف استفاده مي شود.

    براي دود دادن در روش عادي زماني حدود 16/8 ساعت و در روش الکترواستاتيک زماني حدود 15 دقيقه وقت لازم است و اين کار بايد در شرايط مساعد انجام گيرد و به ويژه چوبها و براده هاي چوب مورد استفاده بايد از انواع مجاز با ليگلنين کم باشد در غير اين صورت در دماي حدود Cْ350 هيدروکربورهاي حلقوي حال از ليگنين سرطان زا هستند.

    پخت مقدماتي

    زماني که گوشت دما داده مي شود مقداري از آب وابسته به پروتئين آن جدا مي شود که مقدار آن بسته به مقدار چربي بافت و ساير عوامل تا حدي متفاوت است و طي نگهداري بعدي کنسروها نيز مقداري از رطوبت بافت گوشت آزاد مي شود چنانچه تمام اين مقدار آب با محتوي قوطي مخلوط شود موجب نواقص زير مي شود.

    رقيق شدن سس و تغيير طعم و مزه آن

    مخلوط شدن آب و روغن در قوطي و پيدايش ظاهر ناپسند

    دادن رنگ خاکستري به محصول

    زنگ زدگي جدار داخل قوطي

    بنابراين بهتر است پيش از پر کردن گوشت شترمرغ در قوطي حدود 60٪ آب آن به هر شکل ممکن حذف شود براي اين منظور از راه هاي گوناگون استفاده مي شود بهترين راه استفاده از بخار در دماي Cْ100 است که موجب حذف مقداري از عوامل ويژه گوشت مي شود، علاوه بر اين روشهاي ديگري هم مانند راه هاي زير استفاده مي شود.

    حذف مقداري از رطوبت در معرض هواي داغ

    اضافه کردن مقداري کربوکسي متيل سلولز به محتوي بسته هر چند اين ماده موجب بي مزه شدن آن مي گردد اما آب اضافي را به خوبي جذب مي کند.

    استفاده از سس غليظ تر تا مقداري از آب خارج شده از بافت طي فرآيندهايي جذب آن شود.

    استفاهد از سانتريفوژ با سرعت 600-500 دور در دقيقه به مدت 15 دقيقه که به وسيله آن مقداري از آب اضافي جدا مي شود.

    استفاده از پخت مقدماتي تا حد خروج مقدار آب اضافي

    استفاده از خلاء که موجب حذف مواد مؤثر در طعم نيز خواهد شد.

    اضافه کردن روغن و چربي

    براي اين منظور لازم است از روغن هاي با ثبات و عاري از طعم نامطلوب استفاده شود روغن هاي گياهي به ويژه روغن زيتون ارجحيت دارد در صورت استفاده از روغن زيتون بايد مقدار اسيدهاي چرب آزاد آن تعيين شده و چنانچه بيش از همه لازم باشد بايستي آن را تصيفه تثبيت و عاري از آب و مواد صمغي کرد. روغن اصلاح شده به اين راه بايد پس از نگهداري در دماي Cْ60 به مدت 72 ساعت فاقد رسوب باشد و يا داراي مقادير جزيي رسوب و به رنگ طبيعي باشد چنانچه رنگ آن خاکستري باشد دال بر بالا بودن مقادير اسيد چرب آزاد است.

    اسيد گلوتاميک و نمکهاي آن:

    از اين مواد بيشتر به عنوان تعديل کننده طعم استفاده مي شود بيشتر از نمک هاي سديم استفاده مي شود (منوسديم گلوتامات) اما گاهي از نمکهاي پتاسيم و آمونيوم هم استفاده مي شود.

    آنتي اکسيدان: براي جلوگيري از اکسيداسيون احتمالي روغنها در طي مراحل نگهداري محصول مي توان از BHA يا هر آنتي اکسيدان روغن مناسب استفاده کرد.

    ساير مواد اوليه: در پاره اي از موارد از موادي مانند پياز، سير، فلفل، ادويه، آرد، سيب زمين، فرمول هاي آماده و غيره. با توجه به ذايقه مصرف کننده استفاده مي شود که لازم است هنگام کاربرد آنها به نکات مربوط به آلودگيهاي ميکروبي توجه کرد.

    مواد بسته بندي کنسرو گوشت شترمرغ

    براي بسته بندي کنسرو بيشتر از قوطي هاي فلزي استفاده مي شود که بايد از انواع قلع اندود و لاکوار ويژه باشد حداقل قلع در سطح داخلي و خارجي بدنه و در به ترتيب 6/5 و 8/2 گرم به ازاي هر متر مربع ورق مناسب است هيچ يک از مواد يعني سولفور مس و سولفور قلع براي سلامت مصرف کننده خطري ندارد اما در تغيير رنگ محصول اثر منفي داشته و موجب سياه شدن بدنه قوطي مي گردند که براي جلوگيري از آن بايد از لاک هاي مقاوم در برابر گوگرد استفاده کرد به طور کلي لاک هاي مناسب براي عمل کنسرو به چند گروه تقسيم مي شود.

    - لاک هاي غيرآلي: مانند Protecta-tin که در آنها Na3po3 , Na2cr2o4-NaOH در يک عامل مرطوب کننده مانند Teepol يا Dispersol استفاده مي شود مواد معدني مانند کلسيد روي را نيز مي توان به لاک اضافه کرد تا گوگرد را جذب کرده و تبديل به سولفور روي سفيد رنگ کند و مانع تغيير رنگ نامطلوب محتوي بسته شود.

    - لاک هاي آلي مثل لاک هاي وينيل= به ويژه وينيل کلرايد يا کوپليمر کلرايد و وينيل استات که مقاومت خوبي در برابر مواد شيميايي دارند با وجود اين داراي عيب هستند که در اثر دما ممکن است نرم شده و به گوشت بچسبد.

    لاک هاي الئورزيني: در برابر مواد شيميايي مقاوم هستند و از لحاظ اقتصادي مقرون به صرفه مي باشند.

    لاک هاي فنوليک: يا پليمرهاي فرم آلدئيد که ممکن است طعم و بوي ويژه اي به فرآورده دهد به علاوه در برابر عوامل مکانيکي مقاومت چنداني نداشته و ممکن است آسيب ببينند.

    لاک هاي اپوکسي Epoxi، مقاوم در برابر اسيد و گوگرد هستند.

    نگهداري قوطي هاي فلزي

    قوطي هاي خالي مورد نظر جهت استفاده در خط کنسروسازي بايد در انبارهاي خشک و سرد و تميز به دور از آلودگي به وسيلة گرد وخاک و ميکروارگانيسم ها حفظ شود از تغييرات ناگهاني دماي محل بايد به شدت جلوگيري شود چون در اين صورت در اثر تعريق رطوبت هوا بسته ها دچار زنگ زدگي آشکار و پنهان مي شود و پس از پر شدن نشتي مي شوند پيش از پر کردن قوطي بايد آنها را با آب جوش و يا بخار تحت فشار تميز نمود و به مصرف رساند.

    پرکردن در بسته

    مرحله اول= قطعات کوچک گوشت: شکل و ابعاد هندسي به نحوه اي است که پر کردن يکنواخت آن در بسته کار مشکلي است به همين جهت پر کردن در بسته با کمک دست انجام مي گيرد هنگام پر کردن در بسته و پيش از بسته بندي بايد از خروج کامل حبابهاي هوا و اکسيژن از لابه لاي بافت و محتوي قوطي اطمينان حاصل شود براي حصول اطمينان مي توان از ماشين هاي دربندي مجهز به سيستم بخار و تحت خلاء استفاده نمود تا هوا و گاز خارج شود و خلاء لازم در فضاي خالي بالاي بسته ايجاد گردد.

    مرحله دوم- اضافه کردن مايع

    مثل روغن که محلول اسيدهاي آلي مانند آبليمو *** يا محول نمک اضافه مي شود.

    استفاده از محلول نمک براي اضافه کردن به قوطي کنسرو شترمرغ اگر پيش از پر کردن گوشت هر بسته و در مراحل مختلف اين کار صورت نگرفته باشد ضروري است براي اين منظور يا محلول 3٪ نمک روي محتوي قوطي ريخته مي شود و يا قرصهاي نمک به آن اضافه مي شود در مورد قرصها نمک حدود سه روز بعد از اضافه کردن آن به قوطي به طور يکنواخت در بافت محصول پخش مي شود. هدف از اضافه کردن نمک به کنسرو تشديد طعم و بهبود طعم آن از يک طرف و جلوگيري از انعقاد و ايجاد لخته در محصول از يک طرف ديگر است مي توان از اسيد تارتاريک هم استفاده کرد.

    شستشوي قوطي ها: شستشوي کامل بدنه قوطي براي حذف مواد خارجي چسبيده به آنها مانند ذرات گوشت، روغن، آب پخت ضروري است زيرا اين مواد موجب جلوه ظاهري نامطلوب برچسب و خورندگي بدنه قوطي خواهند شد از طرفي مواد چسبيده به بدنه قوطي ها کم کم وارد آب ري ترت شده و موجب اختلالاتي در کار اين دستگاه مي شوند.

    شستشو با عبور قوطي ها از آب داغ متوي نوعي دترژان هايي (مواد پاک کننده) مانند محلول 5/1٪ فسفات سديم در دماي Cْ80 صورت مي گيرد که به دنبال آن بايد روي قوطي ها آب خالص و گرم پاشيده شود تا باقي ماندة دترژان حذف شود زيرا حضور دترژان روي بدنه قوطي خود موجب خورندگي بدنه قوطي خواهد شد در روشهاي اتوماتيک ابتدا قوطي ها در آب خالص خيس شده بعد وارد محلول دترژان شده و سرانجام مورد شستشوي نهايي با آب خالص مي شوند.

    فرآيند دمايي کنسرو

    فرآيند دمايي علاوه بر هدف استريليزاسيون محتوي قوطيها داراي دو هدف ديگر هم هست يکي پخت گوشت شترمرغ تا حد لازم و ديگري بهبود طعم و مزه که در اثر اين عمل حاصل مي شود.

    هنگام فرآيند دمايي بايد از تغييرات نامطلوب زير جلوگيري کرد.

    چسيدن گوشت به بدنه قوطي

    تغييرات شيميايي و قهوه اي شدن غيرآنزيمي در اثر دماي بيشتر از حد لازم

    فرآيند دمايي به چند روش عملي مي شود.

    الف) با استفاده از ري ترت هاي مناسب و به ويژه ري ترت با بستر متحرک

    ب) با استفاده از محلول هاي مواد آلي که داراي نقطة جوش بالايي هستند.

    ج) با استفاده ازروش هيدرواستاتيک

    سرد کردن

    پس از اتمام فرآيند دمايي لازم است بلافاصله قوطيها را با روش مناسب سرد و خشک کنيم تا از تغييرات نامطلوب جلوگيري شود.

    انبار کردن و نگهداري کنسرو

    کنسروها را بلافاصله بعد از توليد نمي شود مصرف کرد و لازم است آنها را براي مدت کوتاهي در شرايط ويژه نگهداري کرد.

    مهم ترين مواد نگهداري کنسروها

    - براي جذب يکنواخت نمک در قسمت هاي مختلف بافت گوشت که انجام اين کار براي مواردي که از قرصهاي نمک استفاده شده باشد مدتي وقت لازم دارد.

    - به منظور جذب و پخش يکنواخت روغن در بافت گوشت

    - براي پخش يکنواخت مواد طعم دهنده

    - جهت انجام آزمون ميکروبي و کنترل کيفي و اطمينان کامل از سلامت محصول براي رسيدن به هدفهاي بالا به طور متوسط حدود سه ماه وقت لازم است.

    - براي تنظيم بازار مصرف

    در اين مدت قوطي هاي کنسرو را:

    الف- در دماي پايين و حدود Cْ20 نگهداري مي شود.

    ب- در صورت لزوم بايستي از روش هاي مصنوعي براي کم کردن دماي محل نگهداري استفاده شود.

    ج- از تهوية طبيعي يا مصنوعي براي خشک کردن قوطي ها در موارد لزوم استفاده شود که در اين صورت نحوة چيدن قوطيها و کار تنها بايد طوري باشد که عمل تهويه به خوبي صورت گيرد.

    ه – قوطي هاي کنسرو را نبايد در سردخانه نگهداري نمود زيرا هم انجماد منجمد شدن و آسيب رسيدن به درزهاي آنها وجود دارد و هم امکان زنگ زدن سطح خارجي آن ها زياد است.

    8- طرح بازاريابي= بايد محصولي سالم- خوشمزه- بهداشتي متناسب با همه ي قشر جامعه قيمت مناسب بسته بندي جالب و خوب ارائه دهيم.

    تا فروش آن و تعداد مشتري ها زياد شود براي جلب مشتري هم بايد بسته بندي آن خوب و متفاوت با بسته بندي قبل باشد طرح هاي تبليغاتي -TV و روزنامه- مجله مهمترين چيزهايي هستند که مي توان از آنها به عنوان تبليغات استفاده کرد.

    سيستم فروش= فروشگاه ها، پيش بيني توليد: يک- محصول خوب جالب تازه سالم بهداشتي خوشمزه کيفيت خوب

    الف) شرح بازار هدف

    1- محصول شما چيست؟ کنسرو تن گوشت شترمرغ

    2- کارآيي آن کدام است؟ براي خوردن و درست کردن محصول غذاي متنوع

    3- طول عمر آن چقدر است؟ 6 ماه

    4- چه انواعي دارد؟ -

    5- مشتريان چه کساني هستند؟ همه اقشار جامعه

    6- در کجا مشتريان قرار دارند؟ در همه جا فروشگاه ها- مغازه ها و هر جا که محصول است.

    7- چرا بايد مشتريان محصول شما را بخرند؟ چون محصول جديد است که شايد تهيه مواد اوليه آن به دليل در دسترس نبودن و يا مشکلات ديگر غيرممکن بوده اما با اين کار مي توان اين محصول را به صورت راحت و آزاد در اختيار آنها گذاشت.

    8- در چه زمان و تحت چه شرايطي مشتريان محصول شما را مي خرند؟ در همه ي زمان ها و شرايط خاصي براي خريد آن ندارد.

    9- چه نوع علايقي مشتريان دارند؟ محصول خوشمزه و متنوع باشد و همچنين علاقه دارند با اين محصول غذاهاي خود را متنوع کنند.

    10- انتظارات مشتريان شما در مورد قيمت و کيفيت چيست؟ انتظار دارند که محصول کيفيت بسيار عالي و خوب داشته باشد تا آنها هم با توجه به کيفيت محصول قيمت گذاري کنند هرچه کيفيت بهتر باشد محصول مي تواند گران تر باشد اما در نهايت محصول با کيفيت خوب قيمت مناسب دارد.

    ب) طرح هاي تبليغاتي: راديو و TV و روزنامه ها و مجلات

    ج) کنترل موجودي و خريد

    1) چه روشي براي کنترل ورودي ها و خروجي ها در شرکت شما وجود دارد؟ انبار ورود و خروج مواد و همچنين سيستم هايي براي يادداشت کردن مواد خروجي ها و مواد ورودي که همه را يادداشت کند.

    2) تأمين کنندگان کالا و مواد اوليه شما چه کساني هستند و چه معياري براي انتخاب آنان داريد؟ در کارخانه هر فرد وظيفه خاص دارد وعده اي خاصي براي تأمين کالا انتخاب مي شود که اين افراد بايد مواد اوليه وسايل و تجهيزات مورد نياز کارخانه را تأمين کنند که اين افراد وظيفه خود را به خوبي بشناسند و افرادي که بتوانند مواد مورد کارخانه را تأمين کنند.

    د) سياست هاي آموزشي، براي آموزش پرسنل بخش فروش چه تدابيري اتخاذ مي کنيد و چه دوره هاي آموزشي را در چه حال و معيارهايي انجام خواهند داد. يک دوره در مورد آموزش کل کارخانه بخش هاي خصوصي اگر پرسنل داراي سابقه کاري نباشند و هيچ چي در مورد آن ندانند بايد يک دوره آموزشي گذاشته شود تا ياد بگيرند.

    معيار: از پرسنل پرس و جو مي شود و يا يک مدت براي يادگيري يا اينکه آنها چقدر مي دانند براي آنها گذاشته مي شود.

    ه) تحليل رقبا

    1. توجيح در مورد رقبا شامل (نام شرکت، علائم تجاري، محل استقرار، فروش سالينه، سهام بازار، مقايسه محصولات خود با آنها و نحوه ي رقابت کسب و کار با آنها

    2و3

    4. چرا مشتريان از آنها خريداري مي کنند دلايل خريد مشتريان و اينکه چگونه کالا يا خدمات خود را جايگزين آنها کنيم؟ قيمت فروش کالا را پايين تر از متوسط قيمت کالاي مشابه در بازار براي جذب مشتري ها مي توانيم محصولي مشابه محصول آنها با کيفيت برتر و قيمت متوسط و تبليغ بيشتر و گفتن مزاياي محصول براي جايگزيني

    5. آگاهي از روشهاي بازاريابي و تبليغات رقبا: از طريق TV و مجلات و آگاهي براي محصولات خود و تبليغ در رسانه

    6. قيمت گذاري: اينکه رقبا چگونه قيمت گذاري کرده اند و اشتباه قيمت گذاري آنها چيست؟

    قيمت فروش کالا بر اساس متوسط قيمت کالاي مشابه در بازار و هزينه حمل و نقل در نظر گرفته مي شود.

    اگر قيمت کالا از حد متوسط بازار پايين تر باشد اين امکان وجود دارد که مشتري طبق روال عادي تصور کند پايين تر بودن قيمت کالا نتيجه نامطلوب بودن کيفيت آن است.

    9. طرح هاي مالي

    1. سود مورد انتظار ريسک هاي مالي

    2. منابع مالي مورد نياز براي اجراي طرح و زمان نياز به آنها و نحوه ي پرداخت وام

    منابع مالي= از طريق وام مي توان تا حدي منابع مالي را تأمين کرد.

    زمان= حداقل در طي 2 سال مي توان يک شرکت کامل با تمام تجهيزات و ساختمان کامل کارخانه را ساخت.

    نحوه ي پرداخت وام= پس از يکسال به صورت اقساط مي توان ماهانه وام را پرداخت کرد.

    طرح مالي، پيش بيني فروش، جريان نقدينگي، ترازنامه.

    الف) صورت حساب گردش نقدينگي

    1. تهيه ليست درآمدهاي نقدي (درآمدهاي نقدي شامل 1- فروش نقدي 000/000/30

    2- وام 000/000/000/1 3- سرمايه گذاري 000/000/794/1

  • فهرست و منابع دانلود طرح کسب و کار تولید گوشت شتر مرغ

    فهرست:

    ندارد.
     

    منبع:

    ندارد.

نمونه فایل آماده برای برآورد سرمایه لازم احداث کارخانه دانلود طرح کسب و کار تولید گوشت شتر مرغ, ارائه طرح کارآفرینی با موضوع دانلود طرح کسب و کار تولید گوشت شتر مرغ, پروژه کارآفرینی درباره دانلود طرح کسب و کار تولید گوشت شتر مرغ, نمونه طرح کسب و کار دانلود طرح کسب و کار تولید گوشت شتر مرغ, جدول هزینه راه اندازی مرتبط با دانلود طرح کسب و کار تولید گوشت شتر مرغ, Business plan با موضوع دانلود طرح کسب و کار تولید گوشت شتر مرغ
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت